Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen tomme skall tanker


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn

"Vi på bygda" må ty til nettet for å holde oss tørr i fjellet, selv et nytt valg kan ikke endre på det....

Dette skulle jeg kanskje lagt ut i kategorien Utstyr, men klemmer det inn her, håper det kan få komme over streken!

I mange (?) år laget en Norrøna en SUPERB allværs jakke i goretex XCR, den praktfulle Trollveggen.

I år kom det en ny og oppgradet versjon av denne jakka, i det nye stoffet goretex Proshell, ca 8 % lettere og 200 kroner dyrere jakke.

Med høsten kommer sportsbutikker og andre med supre tilbud på høstens/vinterens utstyr.

Jeg leste en vakker annonse i hovedstadens avis, slukte agnet uten om og men, handlet på nett, og fikk meg en lekker Trollveggen av aller siste (?) modell.

Joda, den lokale sportsselger hadde jo billigutgavene, som normalt folk kjøper, jeg snikprøvde der og visste mine størrelser :wink:

Jovisst, det var da vitterlig den siste Proshell modell som kom,

den som jeg hadde lest om på Norrøna sine websider, jakka er umulig å skille fra bildene de hadde lagt ut der!

Men nei, det var det ikke, nå som jakka er lufta på langtur i fjellet og fått sine første merker av røfft vær,

så har jeg fått vite at Norrøna i hele fjorvinter laget den "Nye" goretex Proshell jakka i det "gamle" materiale goretex XCR.

Mao henger det i en del sportsbutikker i dette land en miks av siste modell av Trollveggen, helt like, men 2 utførelser i gtx XCR og gtx Proshell.

De kan kun skilles fra hverandre ved å se på merkelappene - men de skal jo også kunne skilles ved å se inni jakka på stoffvevinga ?

Nå kommer altså denne årgangen ut på tilbud -- sikkert for å rydde plass til den nye supre Proshell -- men den blir jo sikkert til fullpris...

Skal jeg fortsette å føle meg dum og "lurt"?

Er Proshell såpass mye bedre enn XCR ?

Burde jeg fått hevet kjøpet uten videre?

Er det ufint av selger å fortsette med dette tilbudet på "siste modell"?

Jeg lever i ensomhet i fjell og hjemme, men akkurat nå kunne noen støttens ord være kjærkomne....

**edit -- konkretisering ***

post-511-133474490432_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke hvilke av de stoffene som er bedre, men jeg skjønner godt at du føler deg lurt. Kjedelig å være bundet til å bestille via nettet. Klær bør egentlig prøves i virkeligheten. Når du bestiller via nettet bør du i hvert fall ha en spesifikasjon av alle detaljer. Spesielt når det gjelder en produkt som har en ny og en fjorårets modell. Dumt at de ikke har skillet dem ved utseende.

Men hvis jakken sitter godt og fungerer, synes jeg du ikke skal heve kjøpet. Men du kan prøve å få avslag eller en tilgodelapp for en neste bestilling??

Forresten om nye materialer... Jeg har også lest på nettet om en vindsekk av Terra Nova som nå skulle bli laget i ekstra lett materiale og lettere modell. Da jeg prøvde å bestille hos fabrikanten, hadde de bare den gamle, tungre modellen til salgs. Det er litt dumt å forfremme nytt materiale lenge før det er på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.