Gå til innhold
  • Bli medlem

Heillstuggutraversen 22.08.2007 - En lang løs egg og 10 harde pakker

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg imponeres over eaa’s aktivitetsnivå i fjellet hvor han legger i vei uansett vær. Har du tenkt å feie over alt som er av høye fjell i år. Det er fristende å spørre: Hva skal du gjøre når du blir stor?

Hehe, come what may!

Vær kan takles, stort sett orienteringen som må skjerpes da, utover det er ikke vær noe problem synes jeg.

"Når jeg blir stor..."? Er vel allerede der er jeg redd.

Må nok helst stå på skal jeg rekke dette før gamlehjemmet og rullestolen tar meg! :(

Den så litt vrien ut rett på ja, kan nok hende man må ta en variant ute til høyre der. På https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=8377 ser det jo også veldig greit ut enda lenger nede til høyre enn det du tegnet opp, så noe stort problem kan det vel ikke være gå denne traversen usikret vel, bare man går noen omveier?

Nå går jeg jo kun ut ifra bilder, men tror du den røde ruta di er det beste alternativet fremfor å gå enda lenger mot høyre eaa?

Morten gikk enda lavere og enda lenger ut mot høyre på sin tur opp her i 2004.

Han krysset da helt øverst på svaene nedunder hele denne midtre hammeren, og opp igjen 30m ute til høyre for bildet.

Så med forsiktighet kan du garantert gå ryggen N/S uten tekniske hjelpemidler av noe slag.

Og skal noen kunne gjøre det, så må det vel være deg! :wink:

(ahh - med eaa og greier denne gangen jo... thanks! :o )

Annonse
Skrevet

Takk for nok en fantastisk turrapport med flotte bilder eaa!!!

Det er nok den fineste turen jeg har gått i Jotunheimen. Men partiet mellom Store og Midtre var mye tøffere enn jeg hadde forestilt meg... Skal bli morsomt å se hvor mange timer Mayhassen bruker på denne traversen. Regner med at han løper over på halvparten av den tiden vi brukte.

• 2 uker senere...
Skrevet
Takk for nok en fantastisk turrapport med flotte bilder eaa!!!

Det er nok den fineste turen jeg har gått i Jotunheimen. Men partiet mellom Store og Midtre var mye tøffere enn jeg hadde forestilt meg... Skal bli morsomt å se hvor mange timer Mayhassen bruker på denne traversen. Regner med at han løper over på halvparten av den tiden vi brukte.

Uten tau/rapp vil nok turen ta litt tid alikevel.

Man må jo ned ganske mye ett par steder for å unngå rapp!

Kurt og jeg gikk turen Leirvassbu - Hellstugutrav - Spiter på 17t i fjor.

Lynrask var vi på S-2 rundt 0600. Da fant vi heldivis ut at:

" Denne er faen meg for digg til å rassssere over"!

Mayhassen:

Skal du kose deg på èn tur neste sommer? Kòs deg over Hellstugu :roll:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.