Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellquiz, hvilket fjell vises på bildet?

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 155
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Skrevet

Å, hvor har du lest det? Har alltid sagt Store Skrekken / Skrekken som det står på alle kartene. Synes det navnet høres mer lokkende ut :) Trodde at St. Skrykken var et vann i nærheten, Skrykken er hvertfall et vann i Nore og Uvdal i følge Statens kartverk.

Du vet sikkert bedre enn meg Dag!

Skrevet
Kjent landemerke i bakgrunnen der. Tipper på at bildet ditt er tatt fra Bletoppen.
Riktig svart Marcus, bildet er fra Bletoppen, og det kjente landemerke som du sikkert vet er Gaustatoppen.

Når det gjelder Dag sin quiz er jeg lite sikker, kanskje det er Rastigaissa? Vill gjetting.

Skrevet
Ja da skal det bli ei nøtt å bryne seg på.

Må tøffe lenger nord enn toget.

Ja faktisk i nærheten av den nordligste av treriksrøysene.

Mitt forslag er Márkos-Malla (1314) nordvest for treriksrøysa, dvs. mellom Stordalen og Breiddalen.

Skrevet
Ser ut som varden på Store Vestre Memurutind.

Det er riktig Bjørn! Når det gjelder Dag sin quiz, aner jeg ingenting. Hvis jeg skulle tippe noe som jeg nesten er helt sikker på er feil kan det se ut som Ceciliekruna i Oldedalen. Bildet må være fra Murisætra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Annonse

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.