Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvordan mulighetene er for å komme seg opp på Slettmarkpiggen midtvinters, d.v.s. februar/mars? Det er særlig partiet etter Slettmarkkampen jeg er usikker på.

Slettmarkhøi derimot burde ikke være noe problem. Eller?

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Slettmarkhøi er grei, men det KAN være rasfare i nordhellingen, jeg ville holdt relativt langt øst på ryggen. Jeg har vært der to ganger i påskeferien. Da føltes det trygt.

Slettmarkpiggen har jeg ikke erfaring med på vinterstid, men har vært på Kampen i påsken, hylla man må ned så da temmelig barsk ut (såvidt jeg kan huske, det var i 1996). Særlig der det er et "hull" i hylla kan det kanskje være problematisk å komme ned uten sikring. Isøks og stegjern er uansett et minimum her. Umulig å vite hvordan forholdene er der nå, men det er nok uansett vanskeligere enn på sommeren... Men jeg vet om en del mange som har gått der i påsken uten sikring, kanskje er det "fot i hose"!?

Det er også lurt å vurdere rasfaren i lia opp fra Uksedalen hvis du kommer derfra.

Lykke til, det er uansett fine turer, Slettmarkhø er et nydelig skifjell!

Skrevet

Ville anbefalt en taustump (15-20 meter) på det sterkeste. Ned kommer man seg kanskje, men det kan være vanskeligere å komme seg opp igjen. Utrolig hvordan hender å føtter får til å skli og glippe under de rette snø / isforholdene. Sikkert ikke dumt med stegjern ut mot selve piggen heller dersom det er litt isete.

Hørtes ut som en spennende tur. Er misunnelig på alle som har vett nok til å komme seg på høgfjellstur i vinter.

Skrevet

Slettmarkpiggen er nok en utfordring vinterstid ja. Man skal helst ikke tryne ned fra Kampen. Det er litt for langt ned til at det er særlig lurt. Jeg tror nok også de siste metrene til toppunktet kan være utsatt. Jeg syntes i hvert fall det var veldig ekkelt der i pøsregn, og det er sikkert ikke bedre med snø og is.

Skrevet

Er nok veldig avhengig av snøforhold. Da jeg gikk der i påsken 95 var det barnemat, men man måtte krabbe bort en liten hylle med overheng. Opp til toppen er det bratt, men det gikk greit det og. Ned igjen kjørte vi ned skaret mellom toppene, sydover. Det var bratt, men sikkert verre om sommeren...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skrev et lite innlegg om "my ultimate nightmare" ned

sydveggen på Slettmarkpiggen i en annen tråd. Lurte på om noen hadde gått der, men det var lite respons. Men har noen bilder av Slettmarkpiggen fra Galdeberget?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.