Gjest Fjellfinn Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Kjære venner i ånden, se på bildet, det er tatt fra Flånebba 1147 moh sånn ca rett (sør)vest til noen staselige Sunndalstinder, rett ned til venstre er Øksendalen, det imellom meg (dvs Flånebba) og tindene på bildet er Sunndalsfjorden. Noen i dette ærede forum vet sikkert hva disse tindene heter, og om det går an for vanlige fjellfolk med høydeskrekk og uten tau å komme oppå? Siter
gi Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Rett bak Øksendalen ser vi Kleppen og Knubben. Enkle topper. Har vært der på ski, vet ingenting om eventuelle stier. Videre ser vi Hjellbønebba. Den står på "skal gjøre"-lista mi. Er visst et hakk før toppen om en kommer sørfra. I retning bak varden på bildet ser vi Skrommelnebba, som nåes greit langs nordryggen med utgangspunkt Øksendalsøra eller Jordalsgrenda. Noe urete på slutten. Østryggen er både fin og spennende, om en ønsker noe ekstra å bryne seg på, sikring kan anbefales. De to markerte videre mot høyre er Ryssdalsnebba og Skjorta. Begge er populere skiturer med utgangspunkt Eresfjord (Kanndalen). Ryssdalsnebba kan også nåes greitt fra Jordalsgrenda. Det er varda/merka rute fra Kanndalen til Skjorta, mye stein i øvre deler. Siter
Gjest Fjellfinn Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 Rett bak Øksendalen ser vi Kleppen og Knubben. Enkle topper. Har vært der på ski, vet ingenting om eventuelle stier. Videre ser vi Hjellbønebba. Den står på "skal gjøre"-lista mi. Er visst et hakk før toppen om en kommer sørfra. I retning bak varden på bildet ser vi Skrommelnebba, som nåes greit langs nordryggen med utgangspunkt Øksendalsøra eller Jordalsgrenda. Noe urete på slutten. Østryggen er både fin og spennende, om en ønsker noe ekstra å bryne seg på, sikring kan anbefales. De to markerte videre mot høyre er Ryssdalsnebba og Skjorta. Begge er populere skiturer med utgangspunkt Eresfjord (Kanndalen). Ryssdalsnebba kan også nåes greitt fra Jordalsgrenda. Det er varda/merka rute fra Kanndalen til Skjorta, mye stein i øvre deler. Så fint! Driver nå å vever inn de nye navn, se på bildet, inzoomet fra samme Flånebba, du kan sikkert fortelle alle her også du ? Siter
Gjest Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Artig å se bilder fra Flånebba, Fjellfinn. Jeg har enda til gode å besøke denne delen av fjellheimen, men både Todalen og Innerdalen står på "ønskelisten" for høsten. Var på Bringen (1042 moh) SØ for Selbusjøen i dag, og jaggu har det kommet en god del snø i høyfjellet. Håper det meste forsvinner igjen, er for tidlig for slikt nå! Siter
LTP Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 Av de markerte toppene starter det med Skrommelnebba ltil V, delvis skydekket. Denne er grei å nå fra veien du skimter på det første bildet ditt. Flott og lang egg, men med tildels svært grov ur. Dette er likevel trolig ikke noe problem hvis du kom deg greit opp på Flånebba. Jeg hadde med hund, og det gikk greit. Ryssdalsnebba er neste. Denne har jeg kun besteget fra Jordalssiden med ski - eneste problem var krysning av elven like etter start, men på retur omgikk jeg problemet ved å krysse helt oppe ved vannet (ligger innunder toppen). Synes nesten disse to er enda flottere enn Skjorta. Tror det er LitjSkjorta du ser som en liten spiss til venstre for hovedtoppen. Men nedkjøringen fra Skjorta er jo i toppklasse!Sent på våren er nok elven du må krysse et problem. Det skal være et kurant vadested et sted, men vi fant det ikke, og slet litt med å komme oss over! Ekstra sokker anbefales.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.