Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en større båt (Denali Lama) med spruttrekk, og har i den forbindelse vært i kontakt med produsenten i USA. De sier at den norske imortøren nå har enerett på alt salg i Norge, og at de i slutten av April skal sende over en ladning båter. Vi får håpe at importøren snart får opp nettbutikken sin.

Harald

Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet
De første dagene brukte jeg en 2/3 lang luftmadrass i bunnen. Følte da at jeg måtte bruke my krefter på å sitte oppreist, og at plassen til føttene under sekken ble veldig begrenset. Etter hvert har jeg kuttet ut madrassen, og stapper i stedet et 2/3 lang 10mm cellfoam liggeunderlag brettet sammen 4 ganger inn under setet for å løfte dette.

Jeg tenker på å kjøpe en Alpacka (Denali Llama) til sommeren. Jeg lurer på hvorfor du har et liggeunderlag i bunn? Bruker du dette både sommer og vinter?

Skrevet
Jeg lurer på hvorfor du har et liggeunderlag i bunn? Bruker du dette både sommer og vinter?

Produsenten av båtene anbefalte tidligere å stappe et oppblåstbart underlag i bunnen av båten. Dette skulle medføre flere fordeler: avvstivnig av båten, isolasjon mot kaldt vann, ekstra flytemiddel, og en viss beskyttelse mot slag fra steiner ved padling i elv. Det kan virke som om de har nedtonet denne anbefalingen i det siste.

Jeg har som nevnt klart meg fint uten dette underlaget. Grunnen til at jeg stapper et sammenbettet celleplastunderlag under setet er for å få litt bedre padle-ergonomi. Jeg kunne brukt hva som helst annet for å heve setet. Min gamle båt er ikke utstyrt med ryggstø, slik som dagens båter. I tillegg er utformingen av setet forbedret, så det er mulig at det ikke er nødvendig med slike hjemmegjorte løsninger for å få en behagelig padlestilling.

Harald

• 4 år senere...
Skrevet

Jeg har tenkt å investere i en alpackaraft, men ser ut til at siden deres fra den norske importøren er nede. Får bare opp et bilde av logoen deres og ikke mer. Dette på www.packrafting.no. Noen som vet hva dette kan skyldes?

Skrevet

Nettsiden har ligget nede en stund.

"NETTSIDEN VÅR ER NEDE FOR ØYEBLIKKET. BEKLAGER! ta kontakt via facebook-melding om dere ønsker informasjon eller vil bestille"

https://nb-no.facebook.com/Packrafting

Det går også greit å bestille rett fra alpackaraft.com. Prisene blir vel omtrent de samme. Særlig 4-delte årer er det en del å spare på.

Ellers sender packraftingstore.de til Norge for 20 Euro. De trekker også fra tysk moms.

http://www.packrafting-store.de/index.php?language=en

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.