Gå til innhold
  • Bli medlem

Ei uke og 53 topper - DEL 1


Mayhassen

Anbefalte innlegg

Jeg slenger ut de første 4 dagene av siste turen min nå, tar litt tid å få gjort alt ferdig.

Jeg kan jo si et par ord, turen hadde mange planer, men alle ble vel mer eller mindre avbrutt eller forkastet, men jeg fikk en spennende tur alikevel, det kan jeg røpe.

Nå er det vel mange som har fått med seg endel av turen pga noen interne lekasjer på forumet her, men her får dere alt med mine ord og tanker for dem som vil.

Rapporten inneholder også endel bilder denne gangen og det krydrer jo litt. Dag nr 1 og nr 4 er mer eller mindre fortalt kun gjennom bilder som en slags hevn fra forrige gang.

Fint hvis dere sier ifra om feil dere måtte finne (unntagen at dere ikke kommer til dag 5 da).

Enjoy :shock:

http://mineturer.net/jotunheimen/2007/august.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg slenger ut de første 4 dagene av siste turen min nå, tar litt tid å få gjort alt ferdig.

Nå er det vel mange som har fått med seg endel av turen pga noen interne lekasjer på forumet her, men her får dere alt med mine ord og tanker for dem som vil.

Jeg er en av de som fikk med meg deler av turen, først og fremst fordi jeg var på Glitterheim den helgen og fikk en sjokkert rapport fra møtet ditt med eaa og Robert etter at du kom ned fra Store Veotind mot Nørdre. En del bekymring ble meddelt, og derfor fint å få med seg at du kom med nye innlegg i forumet etterpå.

Nå når jeg har lest turrapporten, får jeg bare lyst til å si tusen takk for en fantastisk nydelig fortelling fra turen!

Helt utrolig fint å lese og se; og bildene og kommentarene får også med seg det vare og vakre ved opplevelsene.

Du har fått mange kommentarer for uvanlig talent når det gjelder å bevege seg i bratta. Her ser vi at det er ikke den eneste begavelsen du har, dette var flott!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport igjen, Øyvind!

Artig å treffes ja! :D

Må si jeg ble litt forundret da et menneske til grodde ut av gråa i det forrykende drittværet oppå egga der! :D

Trodde det bare var gærninger som oss som orket å trasse seg gjennom en langtur denne dagen.

Og min mistanke kom fort, så spørsmålet "du heter ikke Øyvind, du vel?", var liksom ikke grepet helt ut av det blå (dvs. grå)!

Har med største fornøyelse pløyd igjennom hele rapporten din, som som vanlig er spekket med info og dine artige skjeve betrakninger på liv og levnet. Og jaggu kan jeg skjønne dine betenkeligheter, klorende på små tak med valne fingertupper i en søkkvåt, vindherjet og halvt iset nordvegg i St. Veotind, eller hengende etter ei hånd i Austre Memurutind! At humør og psyke vil variere litt under sånne belastninger er rett fram naturlig - og tilgivelig! Men så sikker som du er i pelsen i bratta, så vil det jo helst gå bra - med mindre du psykes helt ut en dag...

Nå er det vel mange som har fått med seg endel av turen pga noen interne lekasjer på forumet her, men her får dere alt med mine ord og tanker for dem som vil.

Videre sitat fra rapporten din på Mineturer.net:

"Nå var også plutselig møtet med Erik og Robert noe negativt, jeg skulle jo aldri sagt noe om planene etc. "

(til info: det er eaa, ikke eea)

Jeg er en av de som fikk med meg deler av turen, først og fremst fordi jeg var på Glitterheim den helgen og fikk en sjokkert rapport fra møtet ditt med eaa og Robert etter at du kom ned fra Store Veotind mot Nørdre. En del bekymring ble meddelt, og derfor fint å få med seg at du kom med nye innlegg i forumet etterpå.

Vel, høres jo ut som man er den slarvkjærringa da! :D

Sjøl snakket jeg ikke med noen om dette på Glitterheim, men "internt" oss imellom kom jo temaet på bane.

Og på FF ble vel intet mer "røpet" enn at vi hadde møtt deg, og at du fortsatt etter våre normer tar noen drøye sjanser, eksemplifisert med hva du selv fortalte oss. Noen videre turdetaljer ble jo ikke forklart, annet enn antallet topper som turmål over to dager...

Ber om unnskylding hvis dette oppfattes som en røpelse og en forhåndsannonsering - det var ikke meningen.

Det hele bunner mer i en ektefølt bekymring over din dristighet, i en forlengelse av kommentarene under din forrige rapport.

Men turen var jo ikke noen hemmelighet heller, skulle jeg formode? :x

Så se heller på det som en teaser før rapporten - vi har alle ventet i spenning!

Sjøl har jeg vært så opptatt at jeg ikke har rukket å lage noen rapporter ennå.

Men jeg skal prøve å trøkke de ut så snart jeg kan. :D

Keep up the good work! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for "fantastisk nydelig" kommentar for å bruke ordene dine langsom :D Da gjør jeg noe riktig tydligvis :D

eaa:

Jeg beklager eea tendensene, men det er ganske vanskelig å få inn at du er eaa, av en eller annen grunn er det fort gjort å si eea istedenfor (jfr med en annen tråd på forumet). Det skal uansett bli rettet opp snarest :D

Angående den løse kjeften din så..., neida, det tar jeg med knusende ro og bare syntes det er artig å lese reaksjonene til folk. At det kommer en teaser skader jo ikke hehe og det var ment som en liten spøk :x

Og for å fortsette med en teaser her, kan jeg røpe at det med å holde på å bli helt utpsyket kommer i DEL 2! Så ikke gå glipp av den spennende trilleren..kremt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager eea tendensene... Det skal uansett bli rettet opp snarest :D

Nice! :D

Og jeg må si at videoene dine vekker klare minner - særlig lyden! : :x

Fra midtre hammer mot vestre hammer

Fra SørAustre og vestover

Synd du ikke også har noe fra den østligste hammeren der vi rappellerte.

Den var heller glatt og ukoselig i dette været.

Men det var kun et inferno da vi krøp over der, vatnet kom vannrett i digre kompakte flak, så noe fotografering kom ikke på tale!

Og det var også litt sært å se tvers igjennom hullene under rota av den topptunge midtre hammeren, der den vagler oppå egga.

Det gir liksom ikke noe trygt og stødig inntrykk av underlaget akkurat... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ea, Lord Of The Depths", med Burzum, kommer alltid snikende inn i hodet mitt når jeg ser et eaa-innlegg.

Men han skriker "Eeeea" altså...

Uansett riktig så spennende lesning dette her. Gleder meg til fortsettelsen

Haha, nå blei den sangen ganske morsom faktisk. Hører ikke så mye på dem, men jeg fant den i samlinga her :D

Videosnuttene gir fine minner de ja! Angrer på at jeg ikke fikk tatt mer av dem, men jeg viste ikke om det ble noe greie på dem i det hele tatt, og den første er vist blitt litt kuttet :D

En annen grunn til det ikke ble mer film og bilder er jo som du sier, ikke alltid like lett å ta dem i slikt vær. Der jeg har filmet sitter jeg godt og trygt, jeg måtte ha begge hender tilgjengelig på mer utsatte steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eneregibombe av de sjeldne må du være!!!!!!!!

Ja, lurer på hva denne gutten har blandet i maten og drikka si!? :D

Igjen meget fornøyelig lesning Mayhassen! :D Artig å følge med på dine raid i fjellheimen. For det er virkelig det det er, du feier over toppene med sjumilsstøvlene på, og det skulle ikke forundre meg om du under alt regntøyet hadde klart å skjule Spiderman-antrekket? :D

Vet ikke helt om jeg hadde følt det som noen skam å måtte snu etter "bare" 18 topper Mayhassen. :D Din plan om 38 topper ligner jo ikke grisen! Så mange toppvarder over 2k var det sjelden jeg besøkte iløpet av et helt år... :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lurer på hva denne gutten har blandet i maten og drikka si!? :?

Hint: Begynte å sykle litt i våres..

Igjen meget fornøyelig lesning Mayhassen! :P Artig å følge med på dine raid i fjellheimen. For det er virkelig det det er, du feier over toppene med sjumilsstøvlene på, og det skulle ikke forundre meg om du under alt regntøyet hadde klart å skjule Spiderman-antrekket? :shock:

:evil::x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting begynner å bli ekstremt når turene blir såpass. Men det ser ut som det er en utvikling som bare fortsetter blant noen tinderanglere, greit for meg hvis de ønsker dette. Bare det ikke kommer en dag da tinderaglerene begynner med bloddoping :shock: Nei stå på, det er bra å lese om slike turer av den mere ekstreme art. Svært underholdende lesning av det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.