Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter vanntett kamerahus til Canon EOS 400D. Fant en på "pixmania.com", en "AQUAPAC Vanntett kamerahus EOS", men den ser litt rar ut. Bare et trekk. Lurer på om det finnes noe annet, og hvor bra den er den jeg har funnet. Virker litt dyr til å være et plasttrekk.

Annonse
Skrevet

Hva skal du bruke Aquapac for SLR til?

Den er vanntett til 5 meter så den er super til bruk under vann.

Jeg synes det gir for mye forstyrrelse på bildet (Kajakkpadling) så jeg bruker den ikke så mye. Har bare brukt den på 2 turer) Om du skal bruke den under vann er den ypperlig tror jeg... Om du vurderer kjøp kan du sende meg en PM så skal du få min for halv pris..

Skrevet

Tenkte å ha den til regn og vinn og ruskevær osv, men når den er vanntett til 5 meter, så kanskje det går an å få noen morsome og/eller interresante effekter ved å ta bilder når jeg går over ei lita elv eller noe, og holde det under?

Når jeg tar bilder i såkalt drittvær nå, så blir det bare dogg inni objektivet når jeg kommer ned i bilen, så da kan jeg ikke ta noen bilder på hjemturen, som jeg ofte gjrør ellers

Er den du har til halv pris godt brukt eller noe sånt eller?

Skrevet

Til det bruket du skisserer ville jeg vurdert andre løsninger. Dugg oppstår på grunn av temperaturendringer. For å unngå det når du setter deg i bilen kan du pakke kamera i en plastpose og ta det ut når det begynner å bli temperert. (Det er god praksis uansett ved store temp variasjoner)

Ortlieb har noen vanntette sekker for DSLR som fungerer ganske greit. Om du ønsker en Aquapac så er den som ny den jeg har, men som nevnt - ved fotografering i regn synes jeg ikke den var optimal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.