Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo godtfolk!

Vi er en gjeng på 3 som er førstereis på kanotur i Femunden og lurer på om noen har noen erfaringer på "fiske-bettet" ved Isternen og vann/utløp deromkring? Vi sverger til ørret og har vel ca 4-5 dager til disp.

Lurer også på hva temperaturen kan synke ned mot om natta på denne tiden (7-11 sep).

Setter veldig pris på alle kommentarer og tips!

Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Takker!

Det ser ut som alle google søk ender på den siden når en leter etter "Femunden-stoff". Du får gi meg en tilbakemelding på hvordan det gikk med dere!

God tur!

PS: relativt laber tilbakemelding her, men har leitet litt i arkivet og funnet mange gode innlegg fra EAA!

Skrevet
Når kan man forvente snø og drittforhold i Femundsmarka. Vurderer en tur i begynnelsen av oktober. Sitte ved gode bål i flott natur uten en eneste mygg

- Skulle likt å vist dette jeg og!

Skrevet

Nå er jo ikke Femunden så fryktelig lang, så høstens tur må nok strekke seg litt lenger. Ser for meg Røros til Elverum.

Mitt store spørsmål er: Hvordan er vegetasjonen der. Jeg håper på tur med gapahuk, varme bål og vakker skau. Jeg ser samtidig at Femunden ligger på rundt 600 meter og at mange steder i det terrenget som jeg fant på DNTs side, viser den samme høyden. Blir det for høyt over havet for skikkelige fete, tørre furutrær som jeg kan mate inn i bålet hele natta?

Skrevet

Hvis det finnes noen plasser du kan være helt sikker på å finne bålved,

må det være nettopp Femundsmarka! Hele marka kryr av tørrgadd.

Du kan med god samvittighet legge igjen kokeapparatet hjemme.

Skrevet
Hvis det finnes noen plasser du kan være helt sikker på å finne bålved,

må det være nettopp Femundsmarka! Hele marka kryr av tørrgadd.

Du kan med god samvittighet legge igjen kokeapparatet hjemme.

Nå er vel tørrgadden fredet....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.