Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etterhvert erfart at hansker nesten er uunværlig ved tinderangling uavhengig av årstid.

Naken hud på kalde , delvis våte stener er ikke gøy.

Jeg har prøvd med f.eks både kostbare goretex-hansker med lær i grepet og neoprenbaserte padlehansker. Goretexhanskene blir vel mest våte av svette og tørker først etter evigheter. Neoprenhanskene blir raskt våte,men på tross av dette holder fingerene seg halvveis varme, slik at det er til å leve med, og de tørker raskt. Imildertid er jeg ikke fornøyd med noen av alternativene.

Hanskene bør også være så tynne at de er egnet til klyving.

Har noen gjort gode erfaringer med en spesiell type hansker? Noe anbefalelsesverdig?

Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med mine hestra-hansker til tinderangling. Heter vel noe sånt som xc kanskje, de er i hvert fall ment som langrennshanske. Får aldri gnagsår ved bruk av stav, og de er helt fine å arbeide med tau. Greie på slitestyrke er de også, og de tørker lett som bare det. Ellers bruker jeg mye arbeidshansker med silikon-belegg - sånne tynne greie. Ingen av dem er varme, men det er ikke noe problem for meg på denne årstiden i hvert fall. Om vinteren er det arbeidshanske med selbuvott og vindvott som gjelder i knotete partier. Marmot alpinhansker ellers. Hestras xc på vei opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.