Cloudberry Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 Hei, Vi skal på hyttetur om 3 uker til Ringebu. Kan Dere anbefale oss et sted hvor vi kan gå på tur. Har aldri vært der, så jeg vet ikke hva er det vi kan finne på der borte. Er det noen toppturer vi kan gå i den område. Takknemlig for svar. Siter
knutis Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 Det finnes mange muligheter i området. Kan du angi litt mer presis hvor dere skal? Blir lettere i gi tips da! Siter
Nils Skrevet 3. august 2007 Skrevet 3. august 2007 Tja, dere kan f.eks kjøre opp på Venabygdsfjellet hvor Muen (1424 moh) er en populær topp som bør gi vid utsikt. Der ligger det flere lett tilgjengelige topper. Eller dere kan ta turen til Vinstra og kjøre opp på fjellet nordøst for tettstedet, mot Afstjønna, Krøkla (1254), Gråhøa (1431)… Sistnevnte gir stor og vid utsikt, blant annet mot Rondane. Parkér på veiens høyeste punkt mellom Krøkla og Gråhøa. Lettgått terreng mot toppen av Gråhøa derfra. Siter
OH Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Eller over Venabygdsjellet, forbi Enden og Atndalen et stykke nordover. Da har du jo grei tilgang til toppene i Rondane. Siter
Gal Krokfot Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Kjøp eit kart over området og studer det. Store Ramshøgda er ein populær topp. Du kan også gå inn Vuludalen og ta ein av toppane deromkring, Blåkollen, Hornflågan eller Bågåskardshøgdin (litt lengre tur). Opp gjennom Vuludalen er det masse gamle reinsgraver og gravhauger som er verdt ein stopp også. Utsikta blir betre til lengre nord du trekker i området. Siter
Gal Krokfot Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 PS: Ikkje forvent å bli nokon førstegongsbestiger på Ringbusmuen som Nils nevner tidlegare her. Etter å ha slitt meg opp mot toppen der forsto eg korleis Carl Hall måtte ha følt det da han besteg Romsdalshornet og fant ein varde på toppen... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.