Atomsilda Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Hei! Sender en kort turrapport fra dette flotte området! Hadde egentlig tenkt turen på mandag, men drøyde den til tirsdag! Det var nok ikke smart! Tok med telt og reiste opp til Valdresflya på tirsdag ettermiddag og gikk innover nær Heimdalsmunnen. Kjempevær innover og jeg koste meg der jeg gikk og drømte om en topp dag neste dag! Krysset elva et godt stykke inne og vadet over barbeint i det kalde vannet. Ikke lett å krysse denne elva før man kommer rimelig langt inn! Skumle saker med den vannføringen som er nå. Slo opp teltet kl 20.30. Solen hadde alt gått ned og det begynte alt å bli kjølig. Sto opp allerede kl 06.00 og var klar til topptur kl 06.30. Planene var å gå Austre Leirungstind og Skarvflyløyfttindene og ned Tjønnholsoksle. Var beina gode ville jeg også prøve meg på Tjønnholstind. Men med det været jeg våknet til ble det nok IKKE særlig aktuelt! Stålgrått og tåke på toppene og frisk vind! Håpet at det ville lette etterhvert. Uansett så skulle jeg iallefall få med meg en topp. Etter ca 3 timer sto jeg på toppen av Austre Leirungstind og møtte en sterk vind og et tåkehav på andre siden. Nei, ned mot Skarflytindene med disse forholdene var ikke aktuelt. En slik flott tur må man ha godvær!! Alt blir grått og trist...bildene også.. Litt trist å få med seg bare en topp når man har gått så langt,men...Bestemte meg for en rask hjemtur. Dro fra toppen kl.09.45 og skyndte meg ned i lavere strøk. Teltet ble pakket og jeg langet ut nedover dalen. Sto ved bilen kl. 13.15.!! Hjem for å planlegge ny tur til helga. DA vil jeg ha godvær. Planene er å gå Torfinnstindane og Leirungkskampen + kanskje noen fler! Siter
Rune Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 Austre Leirungstind er egentlig en veldig fin topp å bestige, dvs. når tindemassivet i nord (Memurutindane/Hellstugutindane m. fl.) åpner seg i all sin prakt en godværsdag. Synd du gikk glipp av denne utsikten nord for Gjende. Alle turer er ikke alltid like vellykket, rent værmessig. Siden du gikk glipp av utsikten til fjellmassivet nord for Gjende, legger jeg ved en link (egne sider) som viser hvordan det kan være en maidag med sol og fint vær! www.geocities.com/mistralmxno/Austre_Leirungstind.html ___________________________________ Rune. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.