Chola Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Hei! Jeg vurderer å kjøpe en sykkel og har følgende tilbud NISHIKI Race Hybird COMP Følgende står på ramma (jeg har ikke peiling om hva dette er for noe) AFS 30 Compact Race Hybird Geomatry ALUMAX-T6ALLUMINIUM TUBING På rammen står det 22 (er det ramme størrelsen tro?) Shimano V brake 8 speed: Er dette bra gir system? Linus MaX Dobble Wall Square Box Rim allow 6061H-T6 622*17 Dekk Kenda Kvest Pris: 4800,- Hva sier dere? MVh Chola Siter
Atomsilda Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Hei!! Har vært inne på ei side og sett litt på sykkelen. Den virker grei den!! Nå kommer det jo an på hva du skal bruke sykkelen til!!! Skal du bruke den mest på asfalt er nok dette en bra sykkel for deg!!! Skal du derimot OGSÅ bruke den på litt røffe grusveier og noe stier ville jeg nok ha valgt en vanlig terrengsykkel med 26" hjul og demper med mulighet for "lock out". Det vil si at du kan gjøre demperen helt stiv! Dette er også et prisspørsmål!! Må nesten vite mer om ditt behov!!! Siter
Chola Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Skrevet 24. juli 2007 Hei!! Har vært inne på ei side og sett litt på sykkelen. Den virker grei den!! Nå kommer det jo an på hva du skal bruke sykkelen til!!! Skal du bruke den mest på asfalt er nok dette en bra sykkel for deg!!! Skal du derimot OGSÅ bruke den på litt røffe grusveier og noe stier ville jeg nok ha valgt en vanlig terrengsykkel med 26" hjul og demper med mulighet for "lock out". Det vil si at du kan gjøre demperen helt stiv! Dette er også et prisspørsmål!! Må nesten vite mer om ditt behov!!! 95% av sykkling vil være på asfalt. Chola Siter
Tommy og Tigern Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Så lenge ikke de resterende 5% er på smal sti full av røtter og stein, så løp og kjøp Siter
Atomsilda Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Enig med Tommy og Tigern her!! Du får nok en grei sykkel til ditt bruk her!!! Lykke til!! Siter
Chola Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Skrevet 24. juli 2007 Er girsystemet OK eller bør oppgradere til noe annet? forslag? Regner med at prisen er grei siden dere ikke kommenterte den.... Chola Siter
Atomsilda Skrevet 25. juli 2007 Skrevet 25. juli 2007 Hei igjen!! Kan alltids ønske at det var et hakk bedre girsystem, men skal du skifte ut dette vil jo dette koste en del og da er du snart oppe i prisen på den sykkelen til Nishiki som ligger litt høyere i pris!! Et godt vedlikehold med vask og rens av drev og tillegg renser og smører wire og sjaltere tror jeg du har en fin sykkel. Et godt og regelmessig vedlikehold er et must skal du få alt til å fungere bra over mange år!!! Alt for mange sykler jeg ser har et elendig vedlikehold!! Svarte og møkkete drev og rustne skrikende kjeder!!! Stell med sykkelen din som det skulle vært en Ferrari Siter
Tommy og Tigern Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 Uansett, venter du med å kjøpe til f.eks september, får du en dobbelt så dyr sykkel til samme pris Enda bedre gir, ramme, bremser og hju/dekk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.