Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Kjiver:

Vi tok av ved en Shell extra (bensinpumpe) noen kilometer før Borg og kjørte langs en grusvei nordover til ei bosetning med noen hus..

( http://kart.gulesider.no/kart/index.c?ps=5&companies=&n=68.349171928595&s=68.2839938152406&e=13.9687071708967&w=13.7009228307828&markX=531&markY=41&tool=zoom&scrollX=0&scrollY=0 )

Markeringa viser hvor vi snudde... Det var ikke forsvarlig å fortsette østover med de padleferdighetene vi hadde i gruppa...

Detta var vel lørdag 7.juli til tirsdag 10.juli tror jeg.

vi padla ikke så veldig langt i det området.. Kveldsturen ut til Borgvær er på et par-tre kilometer hver vei også vimsa vi litt rundt der ute...

Da vi padla østover mot sandøya var vi i båtene 3-4 timer før vi snudde og overnatta på den fine sandstranda som ligger nordvent i bukta på Sandøya (sandøya er øya sør for markert punkt på kartet).

Området var svært fint, men er veldig utsatt og kan enkelte plasser være krevende... Har veldig lyst til å dra tilbake engang, men da har jeg lyst til å padle vestover...

Ble overraska over hvor mye hardere været var på utsida enn på innsida av lofoten... Også var det tørrdrakt temperatur i vannet...

Skrevet

Takk for info. Dere var ferdig dagen før vi la ut i fra Kabelvåg da.

Når man er i en gruppe er det en fordel å ta høyde for at man ikke kommer så veldig langt sikkert. Jeg var oppe i 38,5 km på en dag, og det er jo egentlig ikke så mye det heller. Har funnet ut at det er viktig å padle nære land. Ikke for sikkerhetens skyld (det også selvsagt), men først og fremst er det sykt kjedelig å padle langt til havs!

Også var det tørrdrakt temperatur i vannet...
Jepp.. Jeg padla i shorts hele turen. :wink: Og ikke bare det, men jeg hadde ikke med meg annet tøy heller, annet enn en fattig Fleece genser og en Buff :shock:

(Jeg hadde glemt å pakke med tøy)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.