lommelun Skrevet 22. juli 2007 Skrevet 22. juli 2007 Hei... Har skrevet en tekst fra padleturen i Lofoten i sommer.. Ligger på : - Dan Siter
Kjell Iver Skrevet 22. juli 2007 Skrevet 22. juli 2007 Morsomt. Vi var å padlet i området samtidig. Vi padlet Kabelvåg - Stamsund, men rundt Grimsøya... Klarer ikke helt ut i fra rapporten å se hvor dere faktisk padlet på Sandøya og hvor langt. Kan du si noe mer om det? Om hvilken dato var det? Siter
lommelun Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Skrevet 23. juli 2007 Kjiver: Vi tok av ved en Shell extra (bensinpumpe) noen kilometer før Borg og kjørte langs en grusvei nordover til ei bosetning med noen hus.. ( http://kart.gulesider.no/kart/index.c?ps=5&companies=&n=68.349171928595&s=68.2839938152406&e=13.9687071708967&w=13.7009228307828&markX=531&markY=41&tool=zoom&scrollX=0&scrollY=0 ) Markeringa viser hvor vi snudde... Det var ikke forsvarlig å fortsette østover med de padleferdighetene vi hadde i gruppa... Detta var vel lørdag 7.juli til tirsdag 10.juli tror jeg. vi padla ikke så veldig langt i det området.. Kveldsturen ut til Borgvær er på et par-tre kilometer hver vei også vimsa vi litt rundt der ute... Da vi padla østover mot sandøya var vi i båtene 3-4 timer før vi snudde og overnatta på den fine sandstranda som ligger nordvent i bukta på Sandøya (sandøya er øya sør for markert punkt på kartet). Området var svært fint, men er veldig utsatt og kan enkelte plasser være krevende... Har veldig lyst til å dra tilbake engang, men da har jeg lyst til å padle vestover... Ble overraska over hvor mye hardere været var på utsida enn på innsida av lofoten... Også var det tørrdrakt temperatur i vannet... Siter
Kjell Iver Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 Takk for info. Dere var ferdig dagen før vi la ut i fra Kabelvåg da. Når man er i en gruppe er det en fordel å ta høyde for at man ikke kommer så veldig langt sikkert. Jeg var oppe i 38,5 km på en dag, og det er jo egentlig ikke så mye det heller. Har funnet ut at det er viktig å padle nære land. Ikke for sikkerhetens skyld (det også selvsagt), men først og fremst er det sykt kjedelig å padle langt til havs! Også var det tørrdrakt temperatur i vannet... Jepp.. Jeg padla i shorts hele turen. Og ikke bare det, men jeg hadde ikke med meg annet tøy heller, annet enn en fattig Fleece genser og en Buff (Jeg hadde glemt å pakke med tøy) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.