Gå til innhold
  • Bli medlem

Multeår i nord i år


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke jeg røper noen stor hemmelighet om jeg sier at det er enormt mye multer her nord i år. Anbefaler at de som skal inn i Børgefjell eller andre fjellområder har med seg noe å plukke i!

Var på en lokal fjelltur og det var allerede ganske modent i sørvendte strøk, men det trengs nok noen uker til lenger inn og opp i høyden. Hørte for øvrig på NRK-radio også at det var unormalt mye multer lenger nord en det jeg er, noe som jeg også kunne konstatere ved selvsyn for en ukes tid siden da jeg så mye kart...

Så da er det bare å komme med gode oppskrifter på hva man kan lage av gode saker av multene på fjellturene.. Noen gode ide'er?

multer3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men det kommer vel ei frostnatt eller to og tar fra oss den gleden 8)
Håper ikke det.. Ikke her sør, men i Troms er det fullt mulig ja. Har forresten hørt snakk om snøvær i Børgefjell i Juli, så det er vel mulig det blir frostnetter der og ja.

Det ultimate friluftsliv må da være å kun overleve på naturens premisser. Bare gomle multer og blåbær og spise fisk... Kunne sikkert overlevd en stund på det i disse dager... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte at det var bedre her i ytre strøk enn i indre strøk av midt og -nord norge Kjiver. Så er ikke like sikker mht til antakelsene om Børgefjell. Det har jo vært snø lenge, så tørt, lite insekt og dermed mindre bær. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.