fuglehunden Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Er det noen som vet hvordan man komprimerer bilder? Og hvordan man kan redigere å lagre ett bilde uten å ødelegge originalen? Jeg trykker på lagresom og endrer filnavn, men alikevel så endrer det orginale bilde seg. Trykker jeg på lagre så endrer det seg også. Siter
Vandrefalk Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Når du lagrer bildet i Picasa og senere tar det opp igjen kan du angre deg og gå tilbake til originalen. Dersom du f.eks. har beskjært bildet ligger jo knappen "Angre Beskjær" på skrivebordet. Trykker du på den kommer du tilbake til originalbildet. Sånn er det med alle funksjonsknappene.. Når det gjelder komprimering av bildet har ikke jeg funnet den funksjonen i Picasa. Det gjør jeg i bildeprogrammet som er en del av Windows XP som jeg bruker på min maskin.. Siter
fuglehunden Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Skrevet 16. juli 2007 Hmmm, ja jeg forstår, men går det ikke ann å lagre så jeg får både orginalen og det jeg endrer samtidig da? Jeg må også komprimere bilde på bildeprogramet, men det er litt tungvint for så å gå tilbake til picasa. Siter
Vandrefalk Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Helt enig med deg! Har fått meg ny PC, skal kjøpe digital speilrefleks OG anskaffe Adobe PhotoShop til bildebehandlinga.. Siter
fuglehunden Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Skrevet 16. juli 2007 Er det et bra program? Jeg har speilrefleks, men desverre mye å lære ennå. Siter
Tiri Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Er det ingen som har link til den gamle typen picasa da? Den jeg brukte før ver veldig enkel å bruke og jeg fikk komprimert bildene i Picasa. Nå har jeg Picasa2 og der klarer jeg ikke å få komprimert bildene ... Veldig irriterende .. Siter
fuglehunden Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Skrevet 17. juli 2007 Adobe PhotoShop koster flesk. Synes jeg så det kosta 5 - 6000kr på nettet? Er det mulig å kopiere dette programmet? Siter
4x4 Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 E jo ingen problem å komprimere bildene i picasa2. Fil. eksporter filer til mappe Siter
Tiri Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 E jo ingen problem å komprimere bildene i picasa2. Fil. eksporter filer til mappe Jippi!!! Takker og bukker !!! Siter
Fjellaben Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Adobe PhotoShop koster flesk. Synes jeg så det kosta 5 - 6000kr på nettet? Er det mulig å kopiere dette programmet? Se etter Photoshop Elements! Den koster ca 500,- og gjør (nesten) like bra jobb som storebror. Følger ofte med digitalkamera, scanner, etc. Anbefales! Siter
fuglehunden Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Skrevet 19. juli 2007 E jo ingen problem å komprimere bildene i picasa2. Fil. eksporter filer til mappe Det gikk ikke. Endre piksler mener du? Bilde har fortsatt samme filstr. uansett hva jeg gjør. Siter
4x4 Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Snodigt, eg får valget om kor store eg vil ha bildene f.eks 800x600. så finne ein plass eg vil lagre dei Siter
fuglehunden Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Skrevet 20. juli 2007 Snodigt, eg får valget om kor store eg vil ha bildene f.eks 800x600. så finne ein plass eg vil lagre dei Det er picasa2 du har? Vil du beskrive hvordan du gjør det? Jeg prøvde det du sa tidligere, men jeg fikk bare opp, velge piksler. Siter
4x4 Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Ikkje sikker hva du meine. men skrik i fra. Så får me se. Muligt det er noen andre som er bedre å lære fra seg 1. velge mappe/bilder du vil komprimere 2. eksporter til mappe 3. velg størrelsen på bildene, endre størrelsen til. Visst du vil ha store bildr men kun kvaliteten du vil ha dårligere(at den tar mindre plass) Kan du trykke bruk oprinnelig størrelse. Og heller stille på bildekvalitet. 4. velge plassen du vil sende dei til. Eg pleie å legge dei på skrivebordet. Sånn eg ikkje blander dei med orginalfilene. Så slette eg dei etterpå, etter eg har f.eks. sendt bilder over på dette forumet. 5. ok Visst det er mailen du tenke på, når du sende skrytebilder til kamerater. kan du gå på verktøy,alternativer, epost. Der velge du e-post programmet ditt. Så velge du kor store bildene dine ska vere i mailen. Eg har valgt 1024(pixler) breie. som blir litt mindre enn bredden til dei fleste som bruke 19"skjerm med grei oppløsning på skjermen Siter
fuglehunden Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Skrevet 20. juli 2007 Hmmm, jeg må prøve mere. Bildet endrer seg i mine dokumenter, men det blir det samme i picasa og da får jeg ikke lastet det inn her. Får prøve meg litt frem. Takker for hjelpa Siter
4x4 Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Når du eksportere sånn, pleie det å lage ny mappe. Visst du ikkje har stilt på lagringa Siter
fuglehunden Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Skrevet 21. juli 2007 Ja nå fant jeg det ut, men jeg måtte lete godt for å finne den mappa, men jeg kan kanskje bestemme selv hvor mappa skal legge seg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.