Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ser etter nye fjellstøvler. Skal brukes på tur i mark og fjell med tung oppakning (lange turer). Støvlene bør ha mulighet for stegjern med tanke på brekryssing. Har sett på noen modeller som jeg liker, og nå lurer jeg på om det er andre som har erfaringer med disse.

Scarpa Titlis

La Sportiva Glacier Evo GTX

Hanwag Crack Safety GTX

Andre anbefalinger mottas også med takk:-)

mvh

Ken

Annonse
Gjest Srx (Ron)
Skrevet

Trur folk har diskutert støvler så mye at de er lei, let så finner du!

• 2 uker senere...
Skrevet

Begge de to modellene var til halv pris på OS nesten hele juni, og jeg endte opp med La Sportiva'n. Fordeler: Den er kraftigere, er i nubuck-skinn, har justerbar pute over vristen, godt strammesystem, behagelig neopren over akillesen, og var et bedre tilbud :lol: . Ulemper: tyngre enn Hanwag'en (som er syntet = blir fortere slitt), gummikallosjeringen går ned mot sålen på midten av skoen (ikke nødvendigvis et svakt punkt, men, men..). La Sportiva'n har jeg brukt ca 25 dager siden innkjøpet i midten av juni, vadet sist en elv for tre dager siden, og den holdt seg like tørr og fin - uten mer impregnering siden innkjøpsdagen. Jeg vil nok påstå at La Sportiva'n er mer en fjell- og breturstøvel, mens Hanwag'en passer bedre for topptur/tinderanglere uten behov for helt stive såler (men igjen, om det er vekta som teller er det verdt å sjekke ut La Sportiva Trango S Evo GTX..).

Hovedrådet mitt er å ikke bli fornøyd før du får halv pris - minst! :twisted:

Skrevet

Takk for svar:-)

La Sportiva'n har vært min favoritt, så nå får jeg ta meg en tur å teste den. Deretter er det vel bare å vente på nye tilbud!

Ken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.