Bodil Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 I år kunne vi godt tænke os at flytte vores fjeldtur til efteråret (høst, hedder det vidst på norsk). Vi tænker at vi gerne vil gå en god lang efterårstur i Jotunheimen. Men hvornår starter efteråret med høstfarver og kølige nætter i højfjeldet - sådan cirka? Vi har planlagt ferie i starten af september, men er lidt i tvivl om det er for tidligt? Hilsen Bodil Siter
Frøken Mykle Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 Å, efteråret i fjellet er nydelig! (For eit vakkert ord - efterår) I begynnelsen av september er de vakre høstfargene virkelig begynt å komme til sin rett i fjellet. Jeg gikk Dovre/Rondane andre uke i september i fjor, da med kuling og snø over til Dørålsæter, men også med sol og fantastiske farger! Om jeg skulle ta turen igjen ville jeg valgt å gå nettopp første uke i september, som du tenker. Det er også greit å vite at Turisthyttene ofte stenger i midten av september. God tur og lykke til! Alt godt fra Hilde Siter
knut stabell Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Normalt er fargene på det fineste medio september, men været er jo da også ofte dårligere. I fjor var det ellers på Dovre mulig å plukke blåbær som ikke var frosset i over 1000 meters høyde 10 oktober ! knut Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.