runegutt123 Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Hvis noen her trenger primushjelp av meg i nærmeste fremtid, så er jeg vekk inntil ei uke fra helga av. Tenkte å få fiska noe mere ørret. Jeg er spesielt glad i å yde førstehjelp til gamle brennere, som 111 etc. Siter
Molok Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Da får jeg huke tak i deg før du stikker Ikke din favoritt akkurat, men jeg har en rimlig flunkende ny Omnifuel brenner. Den fungerer egentlig veldig fint og jeg har ikke noen større betenkeligheter med den (utover hva som skjer om den velter i drift...) Men jeg har merket meg at den tidvis "pulserer" - jeg har veldig fin blå flamme (kjører alkylat-/miljøbensin fra Statoil - har ikke funnet den billigere varianten så vi snakker vel om ca 38,-/liter). Men allikevel hører jeg at intensiteten ikke er javn men pulserer. Har kjørt bittelitt gass på den, og har kjørt bensin med både gass- og bensindysa (merket ikke noen forskjell egentlig). Har du noen inspill til pulseringen? PS! Oppdaget at man bør instruere de som er i nærheten eller passe på å stenge alle ventiler - slik at ikke uhell (eller hjelpende sjeler som i mitt tilfelle) flytter på en slik slangebrenner og lar det renne bensin gjennom slangen og ut i brenneren/omgivelsene... Siter
runegutt123 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Skrevet 12. juli 2007 Hele konstruksjonen gir pulsering, mer eller mindre, så hundre prosent pulsfri blir den aldri. Du kan prøve med å fjerne eventuell nettingsil. Jeg går ut ifra at du har stramma til dysa.- Siter
knut- Skrevet 2. september 2007 Skrevet 2. september 2007 har samme problemet med denne pulseringen selv... men hvor sitter denne nettingsila? Siter
runegutt123 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Skrevet 3. september 2007 Jeg har ikke skrudd Nova i fillebiter, så det er sagt. En sil vil normalt sitte mellom slange og brenner. Noen slangeprimuser har en slags staketråd i brennerrøret. Prøv å fjern den. Siter
dsk Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Da får jeg huke tak i deg før du stikker Ikke din favoritt akkurat, men jeg har en rimlig flunkende ny Omnifuel brenner. Den fungerer egentlig veldig fint og jeg har ikke noen større betenkeligheter med den (utover hva som skjer om den velter i drift...) Men jeg har merket meg at den tidvis "pulserer" - jeg har veldig fin blå flamme (kjører alkylat-/miljøbensin fra Statoil - har ikke funnet den billigere varianten så vi snakker vel om ca 38,-/liter). Men allikevel hører jeg at intensiteten ikke er javn men pulserer. Har kjørt bittelitt gass på den, og har kjørt bensin med både gass- og bensindysa (merket ikke noen forskjell egentlig). Har du noen inspill til pulseringen? PS! Oppdaget at man bør instruere de som er i nærheten eller passe på å stenge alle ventiler - slik at ikke uhell (eller hjelpende sjeler som i mitt tilfelle) flytter på en slik slangebrenner og lar det renne bensin gjennom slangen og ut i brenneren/omgivelsene... Forsøk å strupe på ventilen på pumpa, så blir pulseringen en aning mindre. dsk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.