Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hej!

Jag och mina kamrater har sett ert vackra land under tre olika sommar veckor (Salten, Fröja, Helgelandskusten). Fantastiskt!

Nu funderar vi på kuststräckan kring Bergen, eller norr om Bergen.

Vi vill vara ute 4 till 6 nätter.

Vi är vana paddlare men har respekt för tidvatten ock dramatiska väderskiften.

Vi vill nog max paddlar 25 kilometer per dag (med tilltagna marginaler för oväder etc).

Vi kan både tänka oss at göra en runda (tillbaka till samma plats) och att paddla en sträcka (och med buss eller motsvarande åka och hämta bilen).

Vi paddlar gärna exponerat för hela stora havet. Men om vädret är ruskigt dåligt så är det skönt att kunna gå inomskärs.

Var det finns det bra och trevliga paddlevatten?

Har någon av er tips på vart man kan lägga i kajakerna (och parkera bilen)?

Tältplatser, är det lätt att hitta? Tips?

Nåväl, jag tror ni förstår hur vi tänker.

Vi är väldigt tacksamma för tips!

Vänligen,

Patric Petersson, Göteborg.

Annonse
Skrevet

Hei

jeg kan skrive litt om fine plasser å padle I Nordhordaland. Ca. en time nord for Bergen.

Austrheim, er et godt utgangspunkt med mange øyer og havet rett utenfor.

For å ta utsiden av Austrheim først, så har du Rongevær. Der er det veldig fint å padle. Du kan kjøre med bil helt ut til øygruppen. F.eks. Baløy eller Krossøy. Hvis været er bra, så er det ikke langt ut til Fedje. Lenger vest kommer du nesten ikke på disse kanter.

På innsiden av Austrheim, der jeg bor, er det også mange fine plasser for padling.

Jeg padler mye inn til Lindås, gjennom Lindås slusene. Dette må du absolutt få med på turen. Det er ganske sterk strøm gjennom kanalen som fører inn til det indre havnebasenget ved Lindås.

I Lindås komune, er det mange fine ferskvann å padle på også. Det er gitt ut et padlekart for Lindås.

Ellers, så er jo ikke turen så lang, før du er i Sogn fylke. Der har jeg bare vert med båt, men det er fantastisk fint. Kan nevne en tur rundt Byrknesøy f.eks.

Håper dette kan hjelpe dere litt på vei.

Ta gjerne kontakt, hvis dere tar turen til Norhordaland.

Mvh

Kennilse

Austrheim

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.