Frikk Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 For de(n) som måtte være interessert (jeg lovet jo bilder). Jeg fant to gamle primuser og en eske med stæsj til dem. Tørket av det verste støvet og tok etpar bilder: Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Hipolito No 0, Fabricado em Portugal En dag jeg ikke må jobbe døgnet rundt skal jeg pusse og fyre dem opp -Frikk Siter
runegutt123 Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Du mangler litt kaffekjelholdere. Pusseblanding: Varmt vann, et par teskjeer citronsyre e.l, en liten dæsj zalo. La primusene stå nedi blandinga noen timer, så har du fått dem noenlunde reine og blanke. Puss med Autosol (fåes på bensinstasjon. Bruk dette på boksen også. La pumpepakningene (hele pumpa) stå i et glass med olivenolje e.l. Gi dem noen uker, så mykner muligens pakningene. Fyll brennerne med forgasserrens. La stå, og fyll på mere hver dag i noen dager. Siter
Frikk Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Skrevet 10. juli 2007 Takk for tips. Pumpepakningen på den ene var faktisk ganske smidig. Skrudde ikke ut den andre. Mulig jeg finner noen flere kjelestøtter der jeg fant primusene. Ringen (ser på bildet http://www.spiritburner.com/hipo_brochure1.htm) var helt smuldret opp. -Frikk Siter
runegutt123 Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Ikke helt uvanlig. Jern av såder kvalitet, som har blitt varma opp, ruster som fy. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.