Ingve Skrevet 8. juli 2007 Skrevet 8. juli 2007 Har sjekka litt rundt omkring, men har ikke lykkes i å finne noen sider på nettet som lar deg søke etter 2000m topper. Kun funnet excel filer med egne ark som er sortert i hver sin kategori. Noen som veit om sider som lar deg søke effektivt etter topper annet enn ctrl+f/b i excel eller på etojm.com? Har begynt å lage en slik søkeside og er godt igang, men vil gjerne ha input fra andre om eventuelle forbedringer på sida. Og selvføgelig retting av feilinformasjon, noe jeg er ganske sikker på har forekommet underveis. Får jeg litt respons på denne tråden, kan jeg legge ut adressen til sida så folk som er interessert kan teste/prøve forskjellige funksjoner slik at den blir best mulig utformet og med riktig informasjon. MVH Ingve Siter
Frøken Mykle Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Hei Ingve, dette er eit bra tiltak, synest eg. Litt meir lettvint enn å studere Noregskartet for å leite, - sjølv om eg for min del elskar å studere kart i alle målestokkar. Men kva med denne sida: www.nfo2000m.no ? Lukke til! Sjølv skal eg på Fanaråken (2068m) neste veke, berre så det er sagt Beste helsing Hilde Siter
morten Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Hva er det du er ute etter da? På fjellforum kan du jo søke og får opp ganske mye om de fleste toppene. Vil du ha et søk eller en "meny" som nesten utelukkende gir relevant informasjon så må det redigeres manuelt. Begynte så smått på www.2000meter.no men den siden er lagt på is inntil videre. Kommer ved tid og anledning til å ta fatt på det prosjektet igjen, men ikke på en stund. Men i alle fall spennende å se hva du får ut av det når du er klar til å publisere noe! Siter
Ingve Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Skrevet 13. juli 2007 Morten: Er i hovedsak ute etter et rent søk av topper, hvor det er så enkelt som overhodet mulig å finne informasjonen du er ute etter. Har all rådata i komma sparerte filer og har basert rådataene fra listene hos http://www.tinderangling.no/2000m.php. Det vil ikke være noen informasjon bortsett fra det rent tekniske om hver topp, men hadde vært knall å få til at du kan klikke på toppene du finner og da få direkte link til enten søk på fjellforum eller rett til turbeskrivelsene du har på etojm.com morten. Dere kan ta en titt på: http://loffy.mine.nu:8080/2000mtopper/ Forslag til forbedringer/utbedringer tas imot med takk. (Garantert noe feilinformasjon siden jeg har lagt inn alt for hånd) Kommentarer er også kjekt Jobber med å legge etojm.com sine topplinker mot topper i databasen, slik at du enkelt kan klikke på resultatene og havne direkte på sidene med masse informasjon om hver topp. Dette kan ta tid, da jeg må gå igjennom hver eneste topp i et kaos av semikoloner samt at jeg må gjøre oppslag på alle, men når de først er på plass er dataene permanente. Hilde: Var så nær fanaråken som Steindalsnosi ifjor, fin tur i praktfullt vær (blei solbrent) Den siste turen var på Storen fra turtagrø for to uker siden med min far, heldig med været da også. Bildet på forsida er fra turen på Storen PS! Sida ligger på utviklingsmaskinen jeg benytter, så jeg redigerer rett på, så skulle noe ikke fungere/se merkelig ut så er det nok fordi jeg jobber med akkurat det i øyeblikket. Siter
Ingve Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Skrevet 27. juli 2007 Er på ferie i Sveits, derfor er sida nede for tida. skal flytte den til en dedisert server når jeg kommer hjem (mandag). Sida er så godt som ferdig, så kommentarer tas imot med takk. Den nye adressa blir: http://loffy.mine.nu/2000m/ (iløpet av mandag) Ingve Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.