tkjoerlaug Skrevet 8. juli 2007 Skrevet 8. juli 2007 Da har vi kommet hjem fra en uke med storslåtte opplevelser i Hurrungane. Etter å ha små-surfet litt på nettet dumpet jeg over siden til Norgesguidene, og oppdaget at "Topptur-uka" passet bra med en ferie-uke jeg hadde til gode. Forskrekkelsen var stor da jeg oppdaget at det var ingen påmeldte, og at uka stod i fare for å bli avlyst. Etter hvert klarte jeg å overtale to venner til å bli med, og det hele endte med at det ble kun oss tre og Andreas fra Norgesguidene som dro på tur. Værmeldingene så heller dårlige ut da vi satte oss i bilen i Trondheim søndags-kveld, og det var med stor skepsis vi satte kursen sydover. Johan hadde til og med vurdert å pakke kortstokken, men heldigvis fikk vi ikke bruk for den På Otta plukket vi med oss Maria, som kom med bussen fra Oslo, og vel fremme på Turtagrø rakk vi akkurat middagen før spisesalen stengte. Det ble dårlig vær 4 av 5 dager, men vær var ingen begrensning for å legge ut på tur. Bortsett fra litt manglende utsikt fra Store Austanbotntind på mandag, så tror jeg ikke vi kunne fått en bedre uke. Vi fikk prøvd "alt:" tåke, sol, regn, klyving, klatring, bre-kryssing og blåis-vandring. Høydepunktet og finalen ble Store Skagastøstind i strålende sol og vindstille på toppen. Noen bilder fra uka: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.