Gå til innhold
  • Bli medlem

Jotunheimen: Over 1000 meter lett nedfart på ski i mai

Lars

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har veldig lyst på en uke med vårskiturer i mai i Jotunheimen. Da hadde det vært fint å trekke litt på all kunnskapen som finnes her... Jeg er ute etter lengst mulig nedfarter, og det bør ikke være altfor bratt... Noe særlig over 25 grader i korte perioder er ikke ønskelig. Har hørt at Dyrehaugstind skal ha en flott nedfart. Setter stor pris på alle tilbakemeldinger. Har det lilla turkartet for både Jotunheimen øst og vest, så bare kjør på med kartkoordinater... :roll:

-lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Hei Lars...

Eg har fire faste vårskiturar som eg går kvart år - fanaråki, dyrhaugstind, riingstind og stølsnostind. Eg anbefalar alle varmt. Reknar med at nedfarten frå dyrhaugstind er den du vil like best - god tid til å leike seg nedover :)

God tur!

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Kim...

I kom eg meg avgarde litt seint - slutten av mai - og då var snøforholda så som så. Dvs det var snø, men den var roten og ikkje så kjekk å ha med å gjere. Men eg veit at to kameratar av meg tok turen i april, og hadde ein kjempefin tur. Men eg trur det avheng veldig av kor lenge temperaturen held seg stabil oppi der, snømengde etc. Men stort sett skal det vere bra - mange som går der på den tida i alle fall :)

Og våren for to år sidan hadde eg ein fantastisk tur der :)

Så sjekk vèrforholda og snøforholda, og kom deg på tur :roll:

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Forresten Kim - tenkjer du på partiet frå Vetti gard og opp på morki? I april/ mai må du definitivt gå på beina opp der...svaret over gjeld parti frå morki og vidare :) Sorry, går litt fort unna her til tider!

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.