Lars Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Heisann, Har veldig lyst på en uke med vårskiturer i mai i Jotunheimen. Da hadde det vært fint å trekke litt på all kunnskapen som finnes her... Jeg er ute etter lengst mulig nedfarter, og det bør ikke være altfor bratt... Noe særlig over 25 grader i korte perioder er ikke ønskelig. Har hørt at Dyrehaugstind skal ha en flott nedfart. Setter stor pris på alle tilbakemeldinger. Har det lilla turkartet for både Jotunheimen øst og vest, så bare kjør på med kartkoordinater... -lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Kanskje du finner noe her? http://www.bergtatt.net/topper/jotunheimen/index.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei Lars... Eg har fire faste vårskiturar som eg går kvart år - fanaråki, dyrhaugstind, riingstind og stølsnostind. Eg anbefalar alle varmt. Reknar med at nedfarten frå dyrhaugstind er den du vil like best - god tid til å leike seg nedover God tur! Hilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hilde Når det gjelder Stølsnostind: Starter du ved Tyinholmen og går via andrevatnet eller starter du ved Hjelle og går via Vettismorki og over Stølsnosi til skaret til Ø-1 ??? Siste alternativ må vel gi best nedfart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hei Erik! Eg startar alltid i Vetti (Hjelle) Veldig fin tur! Hilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Eg startar alltid i Vetti (Hjelle) Veldig fin tur! Hilde Høres ut som en fantastisk tur, Hilde! Hvordan er forholdene i det bratte partiet fra Vetti til Vettismorki i april/mai? Jeg fikk veldig lyst til å ta denne turen til våren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hei Kim... I kom eg meg avgarde litt seint - slutten av mai - og då var snøforholda så som så. Dvs det var snø, men den var roten og ikkje så kjekk å ha med å gjere. Men eg veit at to kameratar av meg tok turen i april, og hadde ein kjempefin tur. Men eg trur det avheng veldig av kor lenge temperaturen held seg stabil oppi der, snømengde etc. Men stort sett skal det vere bra - mange som går der på den tida i alle fall Og våren for to år sidan hadde eg ein fantastisk tur der Så sjekk vèrforholda og snøforholda, og kom deg på tur Hilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Forresten Kim - tenkjer du på partiet frå Vetti gard og opp på morki? I april/ mai må du definitivt gå på beina opp der...svaret over gjeld parti frå morki og vidare Sorry, går litt fort unna her til tider! Hilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Vet ikke om Hilde er innom forumet her lenger - men forhåpentligvis er du det? Hvordan er siste kneika opp til Stølsnostinden, går vel greit? (kanskje noen andre vet også?). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.