Gå til innhold
  • Bli medlem

Trollheimen og snøforhold


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn

Da er sommeren igang for fullt, dette er Svarthetta 1548 moh igår 4.juli:

http://www.krovoll.net/images/NEW/Svarth.JPG

Lett og fint, tørrt og raskt, fine fonne å skli på nedover, nydelig fjelltur forhold nå. Kanksje litt mer snøåat i de vestlige strøk, men Blåhø, Snota, og Trollhetta vakrre og fine sommerforhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har gått i retning Blåhø/Trollheimshytta fra Raudøran de siste dagene? Hvordan er det å passere Gravbekken? Hørte fra noen kjente som gikk der for et par uker siden, at det lå veldig mye snø og is, og at det var vanskelig å passere. Evt. fins det vel en sti på vestsiden av bekken i retning Hemre?

Har tenkt meg på¨Blåhø på lørdag. Er jo plutselig meldt fint vær :roll:

Mvh Tokik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tur i området forrige helg. Vi gikk da til fots og de plassene vi gikk over snø var det ikke noe problem i det hele tatt. Var for første gang nede ved gjevilvatnet og sjekket ut sandstranden der, den va utrolig flott. Tror jeg skal ha meg en tur tilbake til Trollheimen i løpet av sommeren ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fulgte TT-stien og krysset gravbekken. Først krysset vi i krysningspunktet mellom det som kommer fra Blåhøtjønna og det løpet som kommer fra Kamtjønna. På vei ned krysset vi ved Blåhøvatnet. Jeg hadde høye støvler og da gikk jeg lett tørrskodd over, men samboeren min sine sko var litt lavere. Hun ble derfor veldig fuktig på beina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjekk turiststien Gjevilvasshytta - Trollheimshytta 2.juli. Gjekk på mykje snø, men den var fast og fin å gå på. Mange fenner i området Kamtjørnin - Riaren - Fossådalsvatn og mykje av merkinga var borte. Vår erfaring var at det ligg meir snø vest i fjellet enn i aust. Vi hadde fint ver og turen var flott :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble greit vær på lørdag, artig å endelig ha vært på Blåhø. Måtte vade i barfoten da men :wink: møtte på en del rare folk som skulle gå trekanten, i retning Trollheimshytta fra Gjevilvasshytta.. Noen misforsto både merking og kart og gikk langt bortover blåhøtjønna.. andre hadde med lette dagstursekker og kun shorts (lurer på hvordan de hadde det i dag) mens enkelte virka helt utkjørte, lurer på om de har rørt på skrotten siden i fjor sommer :wink: Men nok om det.. jeg hadde no en fin tur :D

Mvh Tokik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.