Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha med en kamerat med høydeskrekk til Sunnmørsalpene. Jeg må derfor finne noen fine topper vi kan bestige, så også han kan nyte den vakre naturen.

Jeg var på Skårasalen i fjor, og den passer perfekt. Har dere forslag til andre topper? Turene kan gjerne være "tunge", bare ruta til toppen ikke går helt på kanten av stupet. Tenkte på Jakta, men har ikke vært der selv. Kan den være grei for en med høydeskrekk?

Jørgen S

Annonse
Skrevet

Har ikkje vore på Jakta, men Slogen er ein kjempefin topp. Viss du startar frå Øye er det ein ganske bratt tur, men du går ikkje på nokon kant av eit stup. Men heilt øvst kan det kanskje vere litt skummelt om du har høgdeskrekk...

Skrevet

Slogen er kjempefin. Var der selv for noen år siden. Men tror nok det blir litt dårlig plass på toppen til at han kan føle seg vel. Vi kan jo se hvor langt vi kommer før det sier stopp. Er jo en fin tur uansett.

Skrevet

Jakta kan man gå uten høydeskrekk, i øvre del av Konedalen tar en av opp de bratte bakkene mot Jakta. Kanskje noen med høydeskrekk vil syns det er litt bratt der...? Vet ikke, en bør være forsiktig om det er vått i alle fall (sleipt).

Andre enkle topper med flott utsikt,

Grøtdalstinden fra Urke vil være en flott og lite gått tur, Grøtdalen er ikke så ofte besøkt.

Nordre Smørskredtind fra Strandamoldskreddalen, overhodet ikke luftig.

Leirvasshornet er enkel, fra Liasætra/Habostaddalen.

Dalmannshornet, flott utsikt. Start både på Brunstad og ved Svartevatnet på Strandafjellet (gå opp Vassdalen).

Urfjellet i Sykkylven, enkel tur, flott utsikt mot Sykkylvsalper.

Saudehornet er enkel, litt bratt i toppen, ble litt overrasket i fjor over folk som syns det var skummelt å bevege seg i toppområdet...

Sylvkallen fra Standaleidet, enkel tur med super Hjørundfjordutsikt.

Tungremtindane i Sykkylven er en enkel tur med glimrende Sunnmørsalpeutsikt.

Det er vel egentlig mye å velge i med god utsikt og som er enkle. En trenger ikke nødvendigvis å velge de høyeste.

Skrevet

Takker!

Der fikk jeg mange fine alternativer. Jeg har bare vært på Tungremtindane av de toppene. Er litt usikker på hva som trigger høydeskrekken, men tror ikke det er noe problem at det er litt bratt.

Dere har en utrolig vakker natur, bare synd det er så langt å reise fra her jeg bor.

Jørgen S

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.