Gå til innhold
  • Bli medlem

Lowe Alpine TFX Expedition 75+20 og Attack MX 50+10 (nettbutikk?)

Pål L

Anbefalte innlegg

Hei!

Bestilte for litt siden sekkene Lowe Alpine TFX Expedition 75+20 og Lowe Alpine Attack MX 50+10 på en sportsbutikk, men fikk beskjed om at Vertikal TFX Expedition og at den ikke kommer før i høst. Som en "bonus" presterte Vertikal å informere om at sekken heller ikke finnes i rød (selv om den er listet og avbildet i en veldig rød farge i katalogen deres). Hvem sa at kjøp av utstyr skal være enkelt? :)

Vurderer nå å bestille sekkene over internett fra utlandet, men har problemer med å finne noen butikker som har sekkene. Noen som har forslag?

Og hvis noen har erfaring med en av sekkene så hadde jeg vært veldig takknemlig for noen meninger :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse
Hei!

Bestilte for litt siden sekkene Lowe Alpine TFX Expedition 75+20 og Lowe Alpine Attack MX 50+10 på en sportsbutikk, men fikk beskjed om at Vertikal TFX Expedition og at den ikke kommer før i høst. Som en "bonus" presterte Vertikal å informere om at sekken heller ikke finnes i rød (selv om den er listet og avbildet i en veldig rød farge i katalogen deres). Hvem sa at kjøp av utstyr skal være enkelt? :)

Vurderer nå å bestille sekkene over internett fra utlandet, men har problemer med å finne noen butikker som har sekkene. Noen som har forslag?

Og hvis noen har erfaring med en av sekkene så hadde jeg vært veldig takknemlig for noen meninger :D

Hei. Har du fått tak i Lowe Alpine TFX Expedition 75+20??

Er på leting etter denne selv. Virker som en bra sekk til ok pris.

Har vært i kontakt med Vertikal og diverse butikker i Bergen i tillegg til noen norske nettbutikker. Men uten hell. Alle sier at den ikke kommer inn før i oktober. (Bør helst ha den før 1. Sep)

Driver nå å vurderer å bestille fra utlandet. Har funnet en liste over nettbutikker som fører lowe alpine i europa:

http://www.lowealpine.com/AboutUs/OnlineRetailers.asp

og har sett litt på denne nettbutikken: upandunder.co.uk Der sekken koster 140.93 pund ex. VAT.

Noen som kan anbefale denne nettbutikken (evt. andre alternativ)? Og hva vil det ca koste med toll, moms etc. på en slik sekk?

Jeg vet at frakten vil koste ca 35 GBP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej

Da jeg sidste år gik på folkehøgskole i Elverum købte jeg en sek i danmark til 1200 DKR og endte med at betale en del i moms og vat, mener det var op mod 900 NOK. Så det kan være meget dyrt at købe til Norge via nettet.

Se evt http://www.fjeld-fritid.dk/newsite/right.php?case=9&Varenummer=1326 for alternativ. Butikken findes i København og jeg kan meget anbefale den.

Mvh Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej

Da jeg sidste år gik på folkehøgskole i Elverum købte jeg en sek i danmark til 1200 DKR og endte med at betale en del i moms og vat, mener det var op mod 900 NOK. Så det kan være meget dyrt at købe til Norge via nettet.

Se evt http://www.fjeld-fritid.dk/newsite/right.php?case=9&Varenummer=1326 for alternativ. Butikken findes i København og jeg kan meget anbefale den.

Mvh Kristian

Takk til Kristian for tips.

Er det riktig å beregne den totale prisen slik?

Pris sekk:

DKK 2299

(Her skriver Fjeld&Fritid følgende: Af administrative årsager, vises der ikke momsfri pris i webbutikken.

Inden varen bliver sendt afsted fra vores postordreafdeling i København, vil momsen blive fratrukket regningen, og prisen til betaling vil blive korrigeret.)

Altså Norsk pris (fratrukket dansk moms -25%): 1724,25 NOK

+

Frakt: ca 200 NOK=1924,25

+

Toll: 10,7% av 1924,25 = ca 2130

+

Norsk moms: 25% av 2130 = 2662

Totalt 2662 NOK

Har hentet oppsettet fra denne siden Eksempler på beregning av toll og avgifter. Er litt usikker på den tollbiten, er det fast 10,7% eller kommer det an på verdien av varen? Har lest at det går an å betale posten for å ta seg av fortolling av varen? Håper noen kan svare meg på dette.

I de fleste norske butikker er den til salgs for rundt 2800-2900, men målet er som sagt ikke å spare så mye penger på kjøpet (selv om det kan være en bonus), men fordi sekken ikke er å få tak i her til lands per i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at Posten tog nesten 300 Nok for at betale for meg og at det var derfor det blev så mye... Kontakt forretningen for at høre om de mener at det er muligt at fjerne dansk moms. Har været i kontakt med forretninger der ikke mente at det var muligt mens at www.friluftsland.dk har det indbygget i deres hjemmeside.

Mvh Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær også oppmarksom på at firmaet som tar seg av fortollinga også tar noen kroner.

Ellers ville jeg IKKE kjøpt sekk uten å prøve den først. Handler mye utstyr på nettet, men sekk og sko er helt utenkelig å kjøpe uprøvd!

Det sleipe trikset er da å prøve sekken i en butikk og så kjøpe der det er billigst, evnt si at "jeg kan få denne sekken til x kroner der, kan du gi samme pris kjøper jeg heller hos deg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke toll på sekker? Sekker burde vel også gå under kategorien "Sportsutstyr", og da er det ikke toll. Men dersom de har trukket fra dansk moms skal det selvfølgelig betales norsk moms ved innførsel, noe som posten/fraktfirmaet tar seg av (mot et gebyr).

Det er også en mulighet og sende poste restante til en av postkontorene på svensk side. Mellom EU-land (tror jeg) er det ikke noen begrensinger med toll og moms. Jeg bestilte flere vakumpakkere fra tyskland for et års tid siden, og fikk en kamerat til å hente dem i sverige. Mener å huske at momsen var 16 % der nede. I mitt tilfelle fikk jeg vakumpakkerne fritt tilsendt (dvs butikken tok de 16 momsprosentene for å dekke frakt).

Lurer og på denne sekken som dere skjønner, så jeg skal sjekke litt rundt omkring. USA ville vel vært blligst, men veit ikke hvor vanlig Lowe Alpine er over there..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Det er sikkert mange muligheter. Men tiden rant litt fra meg da jeg måtte ha sekken fortest mulig. Det ble i stedet en "litt" dyrere Arcteryx Bora 80 fra en lokal sportsbutikk. Som tidligere nevnt er det viktig å prøve sekken før kjøp. Jeg er hvertfall storfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg havna på Bergans Powerfram sjøl i helga! 3000 kr fra Jakt og Friluft :twisted:

Straks reinsjakt, så da få vi tru sekken får testa seg med skikkelig bør. Prøvde den med ca 20 kilo i, og det er jo nestn ikke merkbart (ift. min gamle anatomiske Lill-Sport).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg havna på Bergans Powerfram sjøl i helga! 3000 kr fra Jakt og Friluft :D

Straks reinsjakt, så da få vi tru sekken får testa seg med skikkelig bør. Prøvde den med ca 20 kilo i, og det er jo nestn ikke merkbart (ift. min gamle anatomiske Lill-Sport).

Lill-sport anatomisk fra 80-tallet ble vraket etter at jeg p.g.a. logistikkrot (manglende snøscooter) bar et sted over 40kg de snaue 5-6 km opp til påskehytta. Det var VONDT! Jeg går aldri langt med så mye i sekken, kun fra nærmeste vei til hytte, men PowerFrame har jeg lastet så tung at den har vært vrien å håndtere - helt inntil vekta sitter på ryggen. Da er alt plutselig bare fryd og gammen - i hvert fall for min rygg :D

Men pass på knærne, de er neppe vant med slik belastning... :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.