Jan Kristian Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 noen som har noen erfaringer med dett? fant en innternett side http://www.mountaingear.com . må man betale toll og sånt hvis man bestiller herfra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
justanothernut Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Tviler på at det er toll på klatreutstyr, men du må betale mva på alle beløp over 200 kroner. I tillegg kommer gebyr for fortollingen og mva på fraktkostnadende. Tror du kan finne info på www.posten.no eller www.toll.no H. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Kristian Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 blir det dyrere å haldle fra utlandet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
justanothernut Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jo mer du handler for, jo mer sparer du! Det har noe med de avgiftene du må betale for å få lov til å fortolle noe. Handler du fra USA nå som dollaren er såpass lav er det gode muligheter til å spare penger. Jeg kjøpte en sovepose til 1600 kroner i USA som har veilledende pris på 4800 kroner her i Norge. Selvom du legger til mva, frakt og gebyr på denne prisen vil du spare penger. Men å handle for 500 kroner er ikke lønnsomt... H. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Kristian Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 så hvis jeg slår meg sammen med flere og kjøper utstyr til 2-3000 kr så vil jeg spare en del? i og med at nesten alt er til under halve prisen av det det er i norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
justanothernut Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Høres jo ut som en god plan! Men husk at kjøp fra utlandet gjør det vanskeligere å få ting fikset om det er feil som kan rettes innenfor garantier osv. Priser på sportsutstyr i Norge er helt horible, og de eneste gode argumentene for å kjøpe ting her er at du opprettholder kompetanse i norske butikker og at reklamasjoner er litt enklere. H. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Kristian Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 jeg tenkte jeg skulle kjøpe utstyr for 3765,75 kr (da har jeg lagt til mva også). det kan vel umulig koste 2000 kr for frakt og fortolling? jk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jarle Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 fortollingsgebyret er en fast sum, resten er moms, og den er vel 25%? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.