Jan Kristian Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 jeg lurer på hva jeg trenger for å lage en taubane. Siter
jarle Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 hvor lang? til hvilket formål? du trenger iallfall et statisk tau, og så må du bruke et triks til å stramme den,,, men det kan vi jo alltids komme tilbake til seinere... Siter
Jan Kristian Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Skrevet 29. juni 2007 jeg er ikke helt sikker på hvor lang den skal være. skal ikke lage taubane enda, men det hadde vært kjekt å vite til senere. kan jo bruke en trinseannordning og klemknuter til å stramme? Siter
jarle Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 jepp... det er ganske enkelt å stramme med et strammetau, på samme måte som når man strammer en slakk line. legg løkker gjennom to karabinere, hal i og dra... det hele bindes opp ved å legge tampen noen ganger rundt løkkene, og bindes opp med noen halvstikk. et alternativ er å bruke flatt slyngebånd, da legger du løkkene inni hverandre og strammer ved å dra i den innerste tampen. denne løsningen låser seg selv, og kan sikres med et halvstikk eller to. husk at en belastning på f eks 100kg midt på et slikt stramt tau medfører vesentlig større belastninger på festene! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.