Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen meninger om hvilke filmkamera man burde kjøpe om man skal filme mye i fjell, skog (jakt) og ellers mye ute? :D Lommeboka tåler en prislapp på max 5000 kroner :)

Ps: Fordel at det er et kamera med et godt batteri!

Håper på svar!! :)

Hilsen thopet

Annonse
Skrevet

Kan ikke gi deg noe eksakt tips om kameramodell, men et råd kan du få med på veien: se helt bort fra imponerende digital zoom, kjøp et kamera med god optisk zoom.

Når det gjelder batteri er det bare en ting som gjelder: kjøp flere!!! :P

Skrevet
Kan ikke gi deg noe eksakt tips om kameramodell, men et råd kan du få med på veien: se helt bort fra imponerende digital zoom, kjøp et kamera med god optisk zoom.

Når det gjelder batteri er det bare en ting som gjelder: kjøp flere!!! :lol:

Det skal jeg ta med meg på veien :P

Skrevet

Det kommer også flere og flere kameraer med 3CCD som ligger i den prisklassa der også. 3CCD er en fordel fordi det da er en bildebrikke per primærfarge, i stede for en bildebrikke for alle fargene.

Den største forskjellen ser man om kvelden. Det blir ofte litt rødskjær i alt som filmes, filmer du om dagen vil du også (ved sammenlikning) legge merke til at hele bildet har et grått skjær over seg, hvilket det ikke er på 3CCD kameraer.

Det er hvertfall en observasjon jeg gjorde meg da jeg selv gikk over til 3CCD kamera. Men, kameraet mitt har 1/3 CCD brikker, de kameraene som ligger på 5000 kroners klassen og fortsatt er 3CCD, har ofte langt mindre ccd brikker, som feks 1/5,7 o.l.

Utenom det ville jeg anbefalt deg å holde deg til MiniDV. Dette er formatet de aller fleste proffene bruker, ikke HD (hardisk kameraer). Og hold deg til et merke når du kjøper tapes (jeg bruker sony premium). Dette for å ungå dropouts under innspillingen.

Lykke til :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.