Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei fjellfolkens.

Jeg vurderer å kjøpe en vindsekk. Først og fremst til bruk på fjellskiturer der jeg ikke har med meg telt og hvor det kan være fint å ta en pause i en vindsekk når det blåser så hardt at du ellers ikke kan holde pause. Sekken må gi plass til 2 personer. Vekten må være lavest mulig.

Jeg tenkte det var lurt å ta med en ting med flere bruksmuligheter, slik at den også kan fungere som nødbivak og som overtrekk for soveposen når jeg ligger ute. Begynte å lure litt på om jervenduk var egnet. Men jeg tror at letteste versjon av den bare gir plass til en person.

Hva er lurest å ta med? Noen merker/typer som jeg bør vurdere?

Hilsen

Linda

Annonse
Skrevet

Jeg å kjæreste kommer akkurat inn "fu i fang" i en original-duk, men du bør vel sjekke om du synes det blir vel intimt... :roll:

Den veier jo bare 700 gram. De har jo også KingSize, da kan du jo bruke den til mye annet også. Vekta blir da en litt annen. Veldig allsidig greier disse Jervendukene...

Skrevet

Kan anbefale Hilleberg...... Nødbiuvakken deres er også et nydelig produkt som kan brukes til det meste; regntøy, vindsekk og soveposetrekk... Får glatt plass til to stykker som er.... glad i hverandre ^^

TH

Skrevet

2 i jerven original blir jo j...lig trangt. King size er konge men veier jo endel. Hva med multi- mate. På størrelse med king size men der kan du ta av foret for å spare vekt når det er varmt og i tillegg kan den gjøres om til telt. jeg har selv en jerven original, og da jeg ikke er fult så opptatt av vekt skal jeg ha en kingsize for vinterbruk.

Skrevet

Takk for innspill.

Jeg tror jeg vil heller satse på en vindsekk som er litt romslig. Jeg har sett på Ajungilak vindsekk som veier mindre enn Jerven original, koster mindre og gir bedre plass. Hilleberg sin ser også bra ut, men er mye dyrere. Tipper det blir Ajungilak hvis jeg får takk i den.

PS: Websiden til Ajungilak/Mamut er ikke brukbart for meg. Jeg klarer ikke å finne noe info om vindsekken. Hvis jeg klikker videre på en sovepose, får jeg kun en feilmelding på Tysk.

Linda

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.