Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er noen kamerater fra Ålesund som skal bo på en hytte i Veodalen i slutten av februar. Jeg har studert kartet og sett muligheten for å gå på Nautgardstind - opp Nautgardsaksli og videre langs "ryggen" over mot Stornubben -totalt seks 2000-topper. Har noen av dere tatt denne turen tidligere - eller på annen måte kan fortelle meg om dette høres OK ut. Bruker ikke sikringsutstyr men er fjellvandt. Hva med rasfare i dette området? :wink:

Annonse
Skrevet

Dette er absolutt en OK tur - og vel så det! Området er også blant det tryggeste å ferdes i på vinterstid når det gjelder rasfare i Jotunheimen. Runde og relativt slake fjell hvor det ofte er snøfattig. Og så lenge dere følger toppene og ryggene og ikke oppsøker hengene hvor snøen samles, er ikke skredfaren stor.

Selv har jeg vært på Stornubben og toppene nord for denne på ski, og det var bare helt fantastisk å stå på ski der :wink: . Det var i april et år, hvor det var bra med snø og det stort sett bare stakk opp steiner på toppene og der hvor vinden tar mest. Nautgardstind og Nautgardsoksli har jeg kun besteget til fots, men ski er nok vel så bra der også. Med godt skiutstyr og fint vær, bør det bli en drømmetur for dere som er fjellvandte.

Gjest Anonymous
Skrevet

To av de tre gangene jeg har vært oppi der har det vært stakkarslig lite snø, bare så dere er forberedt :wink:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.