Gå til innhold
  • Bli medlem

Snørapport Hardangervidda?


johhoy

Anbefalte innlegg

Hei, hadde tenkt meg ein tur på Hardangervidda tidleg i july, men det ser ut som det kan bli litt vel mykje snø. Er det nokon som har vore der i det siste og kan gje ein snørapport? Har vore inn på www.senorge.no og det ser ikkje so lovande ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er fullt så mye snø som det kan se ut som på senorge. Snømengdene her representer nok maks snømengde, fonner og lignende.

Men det er nok fortsatt ganske mye snø vestover på vidda. Øst for vannskillet ser det ut til at det mye mindre snø. Se webkamera på Haugastøl. Kameraet på finse derimot...

Jeg har selv tenkt meg en tur innover like over helgen, men har ikke bestemt meg for hvor....

Tenkte jeg skulle ringe til Halne eller Dyranut og høre med dem.

Med utgangspunkt fra Imingfjell, Rjukan/Kalhovd burde ikke snø by på noen problemer.

Hilsen Thorleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Var på østvidda i helgen - så godt som snøfritt. Men på grunn av nedbørsmengden den siste tiden var det veldig vått på enkelte strekninger.

Etter hva vi kunne se er det fortsatt en god del snø vestover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I was planning to make a hike from Finse to Kinsarvik, starting the 25th of July. According to the website with the information on snowlevel and temperature, there's still 4m of snow in the western hardangervidda. Could someone tell me if this is true?

If it is true, it's maybe better to search for an alternative route in the eastern vidda.

Thanks

PS: sorry for my english, but i'm not skilled in norwegian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.