Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på å arrangere en topptur sammen med kollegaer på jobben. Planen er å ha et langsiktig mål fram til sommeren 2009. Vi var på Galdøpiggen for 2 år siden, denne gangen hadde jeg tenkt en mer ambisiøs plan. Vi kan bruke 5-6 dager på turen. Meningen er at dette skal være en tur for alle som har en grei form, og godt fjellutstyr. Vi vil arrangere noen fellestreninger, felles gjennomgang av utstyr etc. Men turen skal ikke kreve bruk av stegfjern, fjellklatringsutstyr etc. Jeg tenkte først på Mont Blanc, men ser at dette krever klatreutstyr, guide, kan være overbefolket etc. Det er også greit at ikke alle kommer til å slite med høydesyke etc. Ideen om å gå på en topp i alpene er dog fortsatt aktuell, og flott utsikt sammen med fysisk utfordring høres bra ut. Kort oppsummert er jeg da ute etter:

- 3-4 dager, overnatting i telt, alt utstyr bæres med, ca 30-40 deltakere

- Ikke overbefolket

- En topp som alle med god fysisk form kan bestige, men som ikke krever fjellklatringutstyr og bruk av stegjern, tau etc.

- Flott natur

-Flott utsikt

I tillegg vil vi ha 1-2 dager i lavlandet i forbindelse med adkomst og avgang. Jeg ser da for meg et lokalt fjellhotell med god mat og drikke.

Noen som kan hjelpe meg med forslag til topper, internettsider, ?????

JES :D

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.