s971001 Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Hei, Jeg kjøpte nylig en liten og hendig Nikon 8x25 turkikkert til ca 800 kr. Etter kort tid var jeg litt uheldig og glapp kikkerten i gulvet fra ca 1 meter. Den lå da i etuiet sitt. Da jeg tok den opp var det åpenbart at noe har forskjøvet seg for øynene ser ikke lenger i samsyn. Er det vanlig at kikkerter tåler så lite før prismene forskyves? Er dette noe det går an å reparere, eller er det like greit å kjøpe en ny kikkert? Siter
thopet Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Her hadde jeg sagt jeg skulle hatt en ny. (gratis) Siter
Tiri Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 En kikkert er desverre ikke laget for å bli mistet i gulvet . Men du har nok hatt max uflaks. Regner med at du bare må kjøpe deg en ny. Siter
fuglehunden Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Hei, Jeg kjøpte nylig en liten og hendig Nikon 8x25 turkikkert til ca 800 kr. Etter kort tid var jeg litt uheldig og glapp kikkerten i gulvet fra ca 1 meter. Den lå da i etuiet sitt. Da jeg tok den opp var det åpenbart at noe har forskjøvet seg for øynene ser ikke lenger i samsyn. Er det vanlig at kikkerter tåler så lite før prismene forskyves? Er dette noe det går an å reparere, eller er det like greit å kjøpe en ny kikkert? Hvis du nylig har kjøpt den så får du ny på reklamasjon. Siter
s971001 Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Skrevet 13. juni 2007 Takker for svar! Jeg får ta den med tilbake til butikken og høre hva de har å si... Siter
Vandrefalk Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 En kikkert SKAL tåle et fall på en meter, spesielt når den ligger i etuiet sitt... Siter
fuglehunden Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 En kikkert SKAL tåle et fall på en meter, spesielt når den ligger i etuiet sitt... Ja der sa du det. Den skal tåle det så det er klart den går på reklamasjon. Men nå skal vi og fuglekikkerten til fjells Siter
Tiri Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 Fuglekikkert = Swarovski eller Zeiss... ' Det vil æ å ha !!! Siter
Zeiss Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Kikkert til 800,- sier vel sitt.Kommer an på om det i det hele tatt svarer seg. PS-Hvis man kjører utfor en 1m høy avsats med bilen sin-Får man ny på garantien da???? Siter
Marcen Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Kikkert til 800,- sier vel sitt.Kommer an på om det i det hele tatt svarer seg. PS-Hvis man kjører utfor en 1m høy avsats med bilen sin-Får man ny på garantien da???? En bil SKAL tåle et fall på en meter, hvis den er i etuiet sitt... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.