Livar Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 Skal på kurs snart, og har fått kokeutstyr som personlig oppgave. Skal ta et søk her og andre plasser, men har ikke tid nå, har akkurat fått oppgaven. Har du noen erfaringer du vil dele? Positive og negative. Hva syns DU er bra/ dårlig på dagstur/ helgetur/ ukestur evt. lengre enn dette også? Vinter/ vår/ sommer/ høst? Har mange sysnspunkter selv også, men ønsker også andres synspunkter. Det som passer en person bra, passer ikke nødvendigvis en annen... Fyr løs! Siter
Livar Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Skrevet 12. juni 2007 Jepp, det burde vel dekke oppgaven ganske godt. Siter
Hockeysveisen2 Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 MSR Dragonfly, kaffekjele og alu gryte fra trangia. Siter
thpaulsen Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Bruker selv MSR Dragonfly. Synes denne er lett og funksjonell, fungerer som et stødig fundament og er lett å vedlikeholde. Har MSR titan kjelesett på 1.0 og 1.5 liter Brenner + 1 kjele veier ca. 510g. TH Siter
dsk Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Mange individuelle løsninger her. Skal du koke ute så må du ha vindbeskyttelse eller stormkjøkken. Vekta kan spares inn med redusert drivstofforbruk på en 2-4 dagers tur . Så må du vurdere brenner m.h.p. Effekt Skal det virke i kulde? Skal drivstoff og evt embalasje vurderes m.h.p. miljø? Vekt driftsikkerhet betjeningsvennlighet levetid støy skal det virke inne i et lavt telt? Mulihet for å få service/deler Tilgjengelighet på drivstoff. grad av multifuel pris drivstoffutgifter skal du dra med en nesten tom gassboks, eller kaste resten? Så må du vurdere kjeler/kokekar m.h.p. vekt materiale Belegg stål alu eller... avgivelse av helseskadelige stoffer levetid volum lokk fasong varmeledningsevne (materiale) evne til å fordele varmen i bunnen (tykk/tynn?) renhold krav til plast/tre redskap etc. ? pris Så skal alt pakkes og transporteres.... Det ligger vel i grunn an til en større meningsmåling. Hvem er målgruppen? Hva er hensikten? dsk Siter
Livar Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Skrevet 13. juni 2007 Burde kanskje formulert meg bedre, søker ikke råd om hva jeg skal ha med meg, men skal skrive en oppgave om kokeutstyr... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.