Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til fjelltur med avreise fra Skien?


Jorid

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er to venninner som har tenkt oss på fjelltur i St.Hans-helga, vi har tenkt å gå i 3dager. Vi har Skien som utgangspunkt, og kunne ønske å ta buss/tog (kan kjøre til nød) men helst ikke i så veldig mange timer... Vi ønsker oss gjerne snaufjellet, men så lenge det er fint så er det greit. Noen tips?

Finner mange fine turer, men blir advart mot snø... Vi har litt lyst å gå fra hytte til hytte. Vi er vandt til å være i friluft, men er vel ikke supertrente... :D

Håper noen har noen tips til oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som nevnt over er Blefjell en suveren tur med fin kombinasjon av turisthytte®. Et glimrende høyfjell, med masse topper å boltre seg på, og terreng stort nok for 3 dager.

Ellers er jo områdene fra Solumhytta (Luksefjell) og innover mot Sørmyrseter (Skrim) og Sveinsbu fine da. Ikke høyfjellstur, men allikevel. Her er det mange fine kombinasjonsmuligheter med turisthytter, og kort vei fra Skien. Og tross alt er jo Skrim et bitte, lite, miniatyr høyfjell.

Ellers er Lifjell et området som folk i Grenland burde benytte seg mer av. Har fartet der på kryss og tvers et par år nå, og er til de grader blitt betatt av dette flotte fjellområdet. Det er ingen direkte muligheter for hytte til hyttetur der, som dere er på jakt etter, men siden dere har Skien som utgangspunkt måtte jeg bare nevne denne perlen av et området B). Det er vel mest aktivitet på Lifjell om vinteren, men jeg anbefaler å bruke Lifjell mer på sommeren (og på høsten) Dere kan jo tenke på dette til en annen gang. I hvert fall er Lifjell glimrende som dagstur fra Skien, og høyfjell til tusen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har jeg sjekka opp turforslagene... Jeg er helt enig i at Lifjell er fint, og at det må brukes mer, men det er planlagt til vinteren :D Turforslaget på Blefjell var jo fin, men 2,5 time tror jeg er litt kort, selv for oss. Også hadde det vært så fint med en rundtur... Har studert kartet intenst i dag, og det ser ut som området rundt Rjukan kan være fint. Er det noen runder der? Går båten til Mårbu i St.Hanshelga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.