Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på tur i Hunnedalsområdet i helga.

I forhold til forrige uke har snøen smeltet med opp til 60 cm. Under 900 moh begynner det å bli bart, men over 900moh er det fortsatt en god del snø. Der var det også ny is på vannet om morgenen søndag.

Bekker og elver er stor på grunn av snøsmeltingen, og vi måtte ta av oss en plass.

Over 900moh gikk vi over bekkene på snøbruer.

Forøvrig gikk turen i et fantastisk vær. Det ble en del vassing i snø, noe som gjør at andre muskler enn de vanlige tas i bruk. Det kjennes i dag.

Annonse
  • 10 år senere...
Skrevet

Det er 3976 dager siden jeg la inn dette.. Og nå er det snart på tide med en tilsvarende rapport - fra samme området.

slik det ser ut i dag - 1. mai 2018 - vil snøen kjapt forsvinne i heia. Det er ikke mange år våren har kommet så kjapt og så fort. Snøen forsvinner fortere enn vanlig de siste årene, og jeg håper å kunne komme innover i heia rundt 17. mai - om det ikke blir kaldt og vinter...

(I dag er det nysnø ned mot 4-500 moh.)

• Liker 3
Skrevet
32 minutes ago, REJOHN said:

slik det ser ut i dag - 1. mai 2018 - vil snøen kjapt forsvinne i heia. Det er ikke mange år våren har kommet så kjapt og så fort. Snøen forsvinner fortere enn vanlig de siste årene, og jeg håper å kunne komme innover i heia rundt 17. mai - om det ikke blir kaldt og vinter...

Jeg kommer til å sjekke forholdene Kristi Himmelfartshelga :D

Skrevet
23 minutter siden, Thomas E skrev:

Jeg kommer til å sjekke forholdene Kristi Himmelfartshelga :D

På ski?

Det var folk innover denne helga - på ski.  Jeg håper på å kunne bruke beina om et par uker.

Kom gjerne med en liten oppdatering på forholdene.

Skrevet
2 hours ago, REJOHN said:

På ski?

Det var folk innover denne helga - på ski.  Jeg håper på å kunne bruke beina om et par uker.

Kom gjerne med en liten oppdatering på forholdene.

Det skal jeg gjøre. Jeg prøver meg nok til fots hvis det virker "forsvarlig". Skal komme med oppdatering.

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.