Gå til innhold
  • Bli medlem

Sølvkre - hvordan blir man kvitt de?


Anbefalte innlegg

Har fått sølvkre i huset, håpløst å bli kvitt. Hatt det i noen uker. Prøvd både spray og pulver. Det tar noen av de, men det er fortsatt mange igjen.. og dessuten, det tar vel ikke bort KILDEN til problemet? Hvor kommer de fra? Hva er de beste tipsene mot dette?

Også prøvd klorin i avløpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'infore' er inne på det; Beklager å si det men du har sannsynligvis en vannlekasje et eller annet sted som gjør at det står fuktighet et sted i huset. Jeg hadde samme erfaring som deg, prøvde midlene som fantes, men det var bare midlertidig. Men så visste det seg etter noen måneder at naboen hadde hatt fuktighet stående under parketten i gangen i lang tid, han hadde en varmtvannstanke som hadde dryppet i lang tid... Det ble selvsagt mye jobb for ham å skifte gulv og listverk osv. Men etter det ble jævelskapen borte.

Dersom du har nabo-forhold slik jeg hadde den gang kan det jo være at du sitter med samme problem, at det er naboen som har vannlekasje e.l. Ta en prat med naboen(e) om dette.

Evt. er det nok dessverre på tide å ta frem fuktighetsmåleren og sjekke alle gulv / vegger og tak. Sjekk alle steder som dette er mest sannsynlig dvs. varmtvannstanken, innebygget vask/rør osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi flyttet inn her vi bor nå for 7 år siden oppdaget vi straks sølvkre. Vi bor i tomannsbolig, og sammen med våre nye naboer, som også var nokså nyinnflyttet, fikk et firma til å bedrive sølvkreutryddelse i hele huset. De sprayet noen fæle greier på strategiske steder, og siden har vi kun sett noen få i årenes løp.

Jeg har også hørt det med fuktighet, men etter å ha skiftet ut badet i vår del og ellers også blitt nokså kjent med huset har jeg ikke funnet noe fuktighet der det ikke skulle være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.