Gå til innhold
  • Bli medlem

Ikke lett å komme seg på tur idag


Anbefalte innlegg

Gudene må være sinte på meg!

Idag kl 03.00 prøvde jeg nok en gang å komme meg på tur til Jotunheimen, jeg kom meg i bilen og kjørte oppover. Rundt klokken 04.30 passerte jeg over drammensbrua, da gikk det et støkk inni meg... SKOA, #¤%"#¤&%#¤!%"#¤"!#¤ jeg hadde glemt fjellstøvlene!

Det var ikke mye annet enn å gi bånn gass hjem igjen, på indre veien denne gang (ikke politi der). Med nesten to drepte rådyr og en time seinere var jeg hjemme igjen.

Jeg finregnet litt på tida og innså at jeg nå var for seint ute i forhold til morgentrafikken, typisk. Jeg la meg til å sove.

Våkner opp, sjekker værmelding, ikke så positivt, vil ha bra vær. Utsetter turen inntil videre.

På ettermiddagen blir jeg så rastløs at jeg driter i damene på tv (værdamene altså og slenger meg i bilen igjen. Denne gang kommer jeg avgårde med støvler og sekk, ja tror jeg fikk med alt denne gangen. Endelig på vei til fjellet! NEIDA, på en slette 5km etter avgang sier det PANG med FLUFF FLUFF FLAFF FLUFF som etterfølgende lyder, jeg PUNKTERTE! Uten jekk i bilen måtte jeg bare springe litt rundt å sparke i bakken! VARMEN, varmen stekte, bra også, hjelper på humøret det også.

Så da sitter jeg her igjen da, prøver å lufte litt frustrasjon bare. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når dagen starter slik så er det best å holde seg hjemme :wink: , det er min erfaring.

En dag skulle jeg ut på reinsdyrjakt.

Var bare en halvtmeskjøring, men alikevel...

Tidlig morgen og med friskt mot hopper jeg ut av bilen, åpner bakdøra på bilen :shock:

ingen sekk :cry: ... Ingen sekk= ikke jaktkort ++++.

Måtte da kjøre hjem igjen og hente sekken, men burde holt meg hjemme :evil: .

Stressa oppover fjellet, slengte meg ned på en stein... knuste glasset på jaktradioen :evil: .

Avsluttet dagen med å brekke kolben på børsa, kikkertsiktet gikk også føyken!!

Så den dagen kunne jeg vært foruten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayhassen, høres ut som du ikke helt hadde dagen i går? :D En liten ”restart” hadde vært greit der tror jeg.

Når det gjelder punktering uten jekk, har jeg sett på film at man bare holder bilen oppe mens dekkbytte pågår. :(:wink: Punkterte en gang vi også på Sognefjellet, men hadde heldigvis med både jekk og reservedekk. Et reservedekk som av alle ting hadde nok luft også! :o

Her er en tråd om flere uhell og gjenglemt utstyr: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=6723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt at man ikke er alene, hjelper på humøret dette. Så en stor takk til alle andre som kløner :( Er fortsatt irritert fordi nå skulle jeg vært et par tusen meter høyere opp enn nå.. Jeg får heller stikke en tur til byen å handle dekk så jeg er klar til å hive meg i bilen neste gang sola kommer til fjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dagen starter slik så er det best å holde seg hjemme 8) , det er min erfaring.

En dag skulle jeg ut på reinsdyrjakt.

Var bare en halvtmeskjøring, men alikevel...

Tidlig morgen og med friskt mot hopper jeg ut av bilen, åpner bakdøra på bilen :wink:

ingen sekk :lol: ... Ingen sekk= ikke jaktkort ++++.

Måtte da kjøre hjem igjen og hente sekken, men burde holt meg hjemme :D .

Stressa oppover fjellet, slengte meg ned på en stein... knuste glasset på jaktradioen :lol: .

Avsluttet dagen med å brekke kolben på børsa, kikkertsiktet gikk også føyken!!

Så den dagen kunne jeg vært foruten!!

Den dagen husker jeg godt. Da hadde jeg rein på alle kanter :lol::lol: Knakk kolba? Ny stokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudene må være sinte på meg!

Idag kl 03.00 prøvde jeg nok en gang å komme meg på tur til Jotunheimen, jeg kom meg i bilen og kjørte oppover. Rundt klokken 04.30 passerte jeg over drammensbrua, da gikk det et støkk inni meg... SKOA, #¤%"#¤&%#¤!%"#¤"!#¤ jeg hadde glemt fjellstøvlene!

Det var ikke mye annet enn å gi bånn gass hjem igjen, på indre veien denne gang (ikke politi der). Med nesten to drepte rådyr og en time seinere var jeg hjemme igjen.

Jeg finregnet litt på tida og innså at jeg nå var for seint ute i forhold til morgentrafikken, typisk. Jeg la meg til å sove.

Våkner opp, sjekker værmelding, ikke så positivt, vil ha bra vær. Utsetter turen inntil videre.

På ettermiddagen blir jeg så rastløs at jeg driter i damene på tv (værdamene altså og slenger meg i bilen igjen. Denne gang kommer jeg avgårde med støvler og sekk, ja tror jeg fikk med alt denne gangen. Endelig på vei til fjellet! NEIDA, på en slette 5km etter avgang sier det PANG med FLUFF FLUFF FLAFF FLUFF som etterfølgende lyder, jeg PUNKTERTE! Uten jekk i bilen måtte jeg bare springe litt rundt å sparke i bakken! VARMEN, varmen stekte, bra også, hjelper på humøret det også.

Så da sitter jeg her igjen da, prøver å lufte litt frustrasjon bare. 8)

Da hadde dagen min blitt ødelagt også. Men nå har du muligheten til å gjøre alt klart til neste gang du bestemmer deg for å reise på tur. :wink:

Det vil som regel balle på seg når det blir litt stress :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.