Gå til innhold
  • Bli medlem

Et par småturer ved Høvringen (31.05.2007-01.06.2007)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjørte nylig Trondheim-Oslo og hadde planer om å stoppe et sted på veien og ta sommerens første lille fottur. På grunn av et skikkelig drittvær var det bare å kjøre forbi steder som Oppdal og Dovrefjell. Neste mulighet var Blåhø (Jetta) på vestsiden av Gudbrandsdalen, men denne var dekket av tåke. Jeg kjørte i stedet for opp til Høvringen, et sted jeg ikke hadde vært på mange år. Det var blitt rene byen med asfaltvei og det ene hotellet etter det andre, men nå så tidlig på sommeren var det så godt som folketomt der. Første kvelden ruslet jeg en liten runde over Karihaugen (1277 moh), selvsagt via den av en eller annen grunn (kan det være det der diktet?!) svært så kjente knausen Anaripigg. Så fulgte årets første overnatting i telt, dette nær Smukksjøsæter, som også så temmelig forlatt ut nå. Om en måneds tid er det vel en helt annen verden der oppe med biler og busser og bikkjer og folkevrimmel. Nå var det imidlertid ikke andre lyder å høre enn lyden av en liten bekk, samt en gjøk oppe i fjellsiden. Deilig!
Morgenen etter kjørte jeg i retning Putten sæter og tok turen opp på Formokampen (1428 moh). Været var litt bedre denne dagen, så utsikten var nokså god. Det var nesten ikke behov for å gå på snø hverken til Karihaugen eller til Formokampen, men fremdeles er bakken temmelig våt, så gamasjer kan være godt å ha nå så tidlig på året.

post-436-133474469464_thumb.jpg

post-436-133474469466_thumb.jpg

post-436-133474469469_thumb.jpg

post-436-133474469471_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.