Gå til innhold
  • Bli medlem

Går det greit å komme seg opp til Lauparen nå tidlig i Juni med tanke på snø.

Varde

Anbefalte innlegg

Hei.

Går det greit å komme seg opp til Lauparen nå tidlig i Juni med tanke på snøforhold.

Er det noen som har sjekket forholdene inne med Lauparen?

Skal ikke bruke annet utstyr en "fjellsko".

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært i det området, men kikket nettopp på et bilde jeg tok fra Storhornet på Godøya 2.juni. Da var hele Trongbotnen dekket av snø, bruddvis snø nesten helt ned til Grytavatnet.

Sørryggen ser jeg ikke på bildet, men vestryggen er snøfri, det samme ser nordryggen til Grytavasstinden ut til å være. Hvordan det ser ut opp i sørsida på Lauparen blir bare synsing, Trongbotnen er i alle fall full av snø helt opp til skaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved et bilde av Lauparen tatt søndag 3. juni. Bildet er ikke i så god kvalitet siden det er tatt på avstand med mye blådis, men det burde gi litt inntrykk av snøforholdene opp ryggen. Ser ut som om det er en del snø i nedre deler. Det bruker vel også å ligge snø lenge oppe i området ved rekkverket

post-1376-133474470008_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Lauparen forholdsvis tidlig for et par år siden under tilsvarende snøforhold. Det var endel snøtråkking fra vannet og opp til skaret. Det så ut som det hadde gått mange ras fra begge dalsidene opp gjennom dalen, som hadde samlet seg i en diger hardpakket fonn midt i dalbunnen, men kan ikke huske at den var tung å forsere. Det siste stykket opp hvor det er brattest er det nok bart så lenge du følger ryggen opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.