Gå til innhold
  • Bli medlem

Utstyrsprodusenter lyver på vekt


Valencia

Anbefalte innlegg

Annonse

La oss si at du skal kjøpe telt og har funnet to fine.. begge har like god plass, og du liker lat med teltene. prisen er også veldig lik, og du har ingen favoritter. Det ene er oppgitt til 2,5 kilo mens det andre bare er 2,3. Da velger man jo det letteste :!:

Så du skal ikke se bort i fra at noen merker tar bort litt på vekta :wink:

Ta med deg egen fiskevekt, hvis du er veldig vekt bevist :wink:

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en del utstyr vil nok variere på vekt selv på samme produkt. Når et telt sys vil jeg tro det er visse forskjeller ifra telt til telt bare ut i fra produksjonen. Mange ting blir fremdeles laget delvis for hånd og blir da ikke helt like. Men det blir kanskje drøyt å be om å få finveie alle teltene en butikk har på lager for å spare 100 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Men det blir kanskje drøyt å be om å få finveie alle teltene en butikk har på lager for å spare 100 gram.
Kanskje ikke. Helsport opererer med en margin på 10%. På et telt på 4 Kg er det en enorm feilmargin. Selv på et lite Ringstind på 1900 gram er 10% svært mye. Derfor er det ikke så dumt å veie alle teltene man har til rådighet, selv om det kanskje er "Harry"...

En feilmargin på 10% sier vel noe om manglende kvalitetskontroll? Eller kanskje det er stoffet som varierer mye i tykkelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en dritlett sekk her forleden. Den skulle veie 310g. Det viste seg at den veide 417g, de 100 grammene var faktisk ganske irriterende! Fant ut at den veide 310g uten "ryggstiveren". Greit måte å omgå sannheten på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang telt vekt, så har jeg tenkt tanken;

Hvis ett telt veier 4kg, og har du en feilmargin på 5%, så vil teltet i praksis veie mellom 3,8 og 4,2kg..

hvis du da reklamerer med at teltet veier ca 3,8 med en feilmargin på 10%, så vil de fleste slå seg til ro med at de har fått "ett tungt ett bare"

3,8 høres unektelig bedre ut enn 4kg i disse vektsparingsdager?

er det noen som har kjøpt telt med -10% vekt på?

jeg kan jo ta helt feil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.