Fjellfross Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 Rype jakta!! er førstegangs jeger i år så det blir utrolig spennende. Siter
Jan Kristian Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 Det blir først og fremst rype og skogsfugl. Så blir det kanskje litt rein, elg og rådyr hvis jeg vil. Og det blir vel en tur etter jerven i år også. bare for å si ifra, så er det ulovlig å jakte på jerv. status: kategori sterkt truet (EN) på norsk rødliste. Siter
Tiri Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 bare for å si ifra, så er det ulovlig å jakte på jerv. status: kategori sterkt truet (EN) på norsk rødliste. Da må du nok lese litt til. Det er noe som heter lisens jakt. Selv om Jerv står på norsk rødliste så blir det jaktet noe på den. Siter
Jan Kristian Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 det er bare dumt!!! man jakter da ikke på dyr som er utryddningstruet. det sier seg i grunnen selv. jakt heller på noe anna!!! Siter
Tiri Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 det er bare dumt!!! man jakter da ikke på dyr som er utryddningstruet. det sier seg i grunnen selv. jakt heller på noe anna!!! Nå spurte vel ikke du i utgangspunktet om hva som var dumt eller ikke Og man jakter ikke på Jerv bare for moro skyld! Jervebestanden blir nøye overvåket og kullene blir registrert. Noen ganger er det behov for å ta ut noen av dyene i et område, dette gjøres på flere måter. PS: Diskutere jakt med personer som ikke har peiling har jeg stortsett sluttet med. Siter
fuglehunden Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 det er bare dumt!!! man jakter da ikke på dyr som er utryddningstruet. det sier seg i grunnen selv. jakt heller på noe anna!!! Du stiller deg kanskje frivillig som fritt vilt. Jerv er utryddningstruet på papiret og ikke i virkeligheten. Stammen har aldri vært så stor som nå og det egentlige antall på jerv finnes ikke selv om det er telling på de. Jerv er LOVLIG jaktbar under lisensperioden og ved skadeuttak hele året. Det samme er bjørn, ulv og gaupe. Skal også jakte på de om jeg får mulighet. Siter
StoneT Skrevet 6. august 2007 Skrevet 6. august 2007 Bukkejakt. Tikka 595 er inn skutt og klar til bruk Amen Tar "fin-innskytingen" i kveld, kun 4 dager til det er bare å rusle ut i skogen nå Resten av året er rypejakta med hund den som står høyest i kurs hos meg, men rett før bukkejakta starter kryper den opp på førsteplass. Skitt jakt alle sammen ST Siter
Rødrev Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 akurat nå så er det duejakta! ta frem camon, lokkeduene og godstolen Siter
roysigurd Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Jeg skal på rype og hare jakt i år.... 2 uker fri i september, 2 uker fri i november.. herlig Hagla er pusset og stelt med.. kombien er innskutt på 100 meter, så haren lever farlig selv på langt hold Tilogmed ordnet med hund.... Siter
fuglehunden Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Jeg skal på rype og hare jakt i år.... 2 uker fri i september, 2 uker fri i november.. herlig Hagla er pusset og stelt med.. kombien er innskutt på 100 meter, så haren lever farlig selv på langt hold Tilogmed ordnet med hund.... Pass på så haren ikke jager hunden da Siter
roysigurd Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Pass på så haren ikke jager hunden da Den e godt trent... bekymre meg ikke for det egentlig. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.