terjeg Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Heisann, Vurderer en tur til Katnosa i helgen. Lurer på om det er lurt å ta toget til Stryken og gå derfra. Vi skal ha en overnatting, og kunne egentlig tenkte å slippe å gå samme veien tilbake. Noen som har noen gode forslag til ruter i dette området. Og: Er det fisk å få her? Takker! Terje Siter
fjellapa Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Såvidt jeg kan se går det ikke an å ta toget til Stryken lenger, leste at det var snakk om at stasjonen skulle legges ned for noen år siden og siden man nå ikke får noen treff på søk på tog til Stryken fra Oslo på trafikanten og NSB regner jeg med stasjonen ikke er i bruk lenger. Men hadde jo vært fint om jeg tok feil... Siter
panda Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Det naturlige fremkomstmiddelet til Katnosa er egentlig sykkel. Fra Maridalen eller Sørkedalen tar det ikke mer enn 3 timer å sykle i labert tempo. Særlig turen fra Hammeren i Maridalen er veldig fin! Skal man gå til Katnosa blir det langt uansett liksom. Har du bil så kan du kjøre til Rajebråten ved Gjerdingen eller lengst sør i Sinderdalen og gå derfra. Det blir ikke så langt. Et par timer kanskje eller litt mer. Det er lov å kjøre bil i den nordlige delen av marka hvis man betaler litt i bommen f.eks i Svenådalen. Siter
justanothernut Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Tror noen tog stopper på Stryken, men da bare på oppfordring... Men om jeg ikke husker helt feil var det snakk om et på lørdag og et søndag. Synd! Kan jo ta toget 500 meter lenger (eller noe sånt) til Harestua H. Siter
terjeg Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Skrevet 27. mai 2007 Opp! Ref. kjøring fra Jevnaker opp Svenådalen til Tverrsjøen: 1. Er denne bomveien alltid åpen? 2. Leste på OFAs nettsider at man kan kjøre bil helt ned til Sinneren. Noen som kan bekrefte dette? Takker! Terje Siter
fotojensen Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Veien till Tverrsjøen er altid åpen, det er også mulig å kjøre ned til Kingevelta. Dette er plassen hvor du kan parkere og enten gå opp til Finstad eller bort til Sinnera og Spålen. To spennende ruter herfra til Katnosdammen om man skal dit, den ene om Spålen og den andre om Aklangsbrenna. Hilsen Kai jensen Siter
terjeg Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Skrevet 27. mai 2007 Takk for svar alle! Kai: Hvor er Kingevelta? Mvh Terje Siter
fotojensen Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Kingevelta er plassen nederst i Sinnerdalen, her er det fint og parkere. Navnet Kingevelta kommer fra tiden Kinge gård i Østre Jevnaker hadde hogst her inne og tømmeret ble lagt i velter langs veien. Kai Jensen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.