Mayhassen Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Er det noen som vet om jeg kan klare dette alene og uten tau? Siter
morten Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Ja etter den siste turrapporten din jeg leste så er jeg rimelig overbevist om at du fikser det uten tau. Hvis du ikke tar en alt for stor sigdbevegelse mot vest fra Kampen vil største utfordring være ned fra Leirungskampen. Går man motsatt vei finner man lett en grei klyve(lett klatring)rute opp, men det kan muligens være litt mer kinkig å finne beste vei når man går ned. Videre er det mest småplundring / småklyving, det mange anser som morsom tinderangling. En hammer et stykke opp mot Kalvehøgde valgte jeg å omgå litt mot vest da jeg kom ovenfra, men det er mulig det frister mer å gå rett på når man går opp? Vær også obs på mulig 10m topp, første topp etter at du har kommet ned i skaret sør for Leirungskampen. Dette blei litt lenger enn tenkt, men kort oppsummert. Ja jeg tror du fikser det uten tau og sånt. Siter
Alek Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Ikke noe problem. Iallefall ikke når det er tørt og fint. Fullt mulig under litt rufsete forhold også. Du må litt ned i vestsiden av Leirungskampen før ruta gir seg ganske greit bortover mot Kævlehøgd massivet. Siter
morten Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 mot Kævlehøgd massivet. Det er vel å bra med dialekt og æ'er og ø'er, men her blei det vel litt vel mye dialekt? Siter
Alek Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 ja snubla vist litt der ja Kælvehøgde skal selvsagt Valdres høyeste fjellmassiv hete Siter
Håvard Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Morten, mener du det kan være en 10er sør for 2079? Det er vel å bra med dialekt og æ'er og ø'er, men her blei det vel litt vel mye dialekt? Hehe, du skal ikke kimse av dialækt Siter
morten Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Morten, mener du det kan være en 10er sør for 2079? Målinger i fjor tyder på at det kan være en meget god kandidat ja, men det var ikke nøyaktig nok til å være 100%. Siter
Mayhassen Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Skrevet 22. mai 2007 Takk for svar, da blir den et mål også. Fint at du tipser om potensiell 10m, må sjekkes ut. Siter
500fjell Skrevet 24. august 2008 Skrevet 24. august 2008 Noen som har målinger på den kandidaten, er den sikker? Altså toppen til venstre for Leirungskampen på dette bildet? https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=13719 Siter
Mayhassen Skrevet 24. august 2008 Forfatter Skrevet 24. august 2008 Er nok ikke så usannsynlig, sprang bare oppom der uten å måle. For meg så føltes det ikke ut som en 10metring, men andre mener den er aktuell, men enda ikke bekreftet/avkreftet. Siter
500fjell Skrevet 24. august 2008 Skrevet 24. august 2008 Har hørt den er målt til 7-11 pf av tinderanglerne, men om det er så sikkert at jeg skal gidde å gå nedom den til våren veit jeg ikke enda. Hvis det er flere målinger kan jeg ta en vurdering, du mente altså at den ikke potensiell?? Siter
Mayhassen Skrevet 24. august 2008 Forfatter Skrevet 24. august 2008 Det du burde spørre deg om nå er "hvorfor i alle dager stakk jeg ikke innom denne når jeg var på kampen" Siter
500fjell Skrevet 24. august 2008 Skrevet 24. august 2008 Eventuelt, hvordan tror du/dere det går å komme seg fra vestraste Kalvehøgde til kandidaten feks. 1. juni? Er det utsatt? Bør en bruke stegjern og isøks? Vil det ta meget med tid den lille ekstra biten Siter
500fjell Skrevet 24. august 2008 Skrevet 24. august 2008 Det du burde spørre deg om nå er "hvorfor i alle dager stakk jeg ikke innom denne når jeg var på kampen" Visste ikke om den Siter
500fjell Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Eventuelt, hvordan tror du/dere det går å komme seg fra vestraste Kalvehøgde til kandidaten feks. 1. juni? Er det utsatt? Bør en bruke stegjern og isøks? Vil det ta meget med tid den lille ekstra biten Ingen som har formeninger? Siter
Mayhassen Skrevet 27. august 2008 Forfatter Skrevet 27. august 2008 Vet ikke noe om klyvekunnskapene dine jeg, men en artig egg får du nedover der. 1. juni er det stor sannsynlighet for at det er fine snøforhold til å jobbe seg rundt nede i flanken mot Torfinnsdalen, da er dette grei skuring, bare litt slit. Stegjern og isøks bør være med, gjør egne vurderinger mtp rutevalg og forhold. Siter
500fjell Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 OK! Er føret bra må jeg nok ta turen nedom den toppen Siter
morten Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Noen som har målinger på den kandidaten, er den sikker? Altså toppen til venstre for Leirungskampen på dette bildet? https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=13719 Jeg har en GPS måling på 10 meter der. Den må nok lasres for å finne det ut sikkert. Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Fra Svartdalsbandet over Vestre Leirungstind, Søre og Vesle til skaret mellom Vesle og Knutsholstind. Er det noen som vet om jeg kan klare dette alene og uten tau? Siter
Nils Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Fra Svartdalsbandet over Vestre Leirungstind, Søre og Vesle til skaret mellom Vesle og Knutsholstind. Er det noen som vet om jeg kan klare dette alene og uten tau? Vanskeligste på den ruta er opp til Vesle Knutsholstind fra sør. I denne turrapporten: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=6074 skriver Morten om Vesle Knutsholstind fra sør: ” Søre Knutsholstinden følger raskt, og Vesle Knut byr på lett og luftig klatring. Det er to hoveddrag oppover, og vi velger det lengst til høyre ut mot Knutsholet. 2'er klatring med et par enkle 3'er flytt. Ned på nordsiden er det et ganske langt stykke som til tross for at det er enkelt, krever konstant konsentrasjon.” Står litt om søreggen på vesle Knutsholstind her også: http://www.fjellforum.net/viewtopic.php?p=9608&highlight=vesle+knutsholstind#9608 Er nok vanlig å sikre opp der, men vanskeligheten ligger altså på maks 3. Opp til vestre Leirungstind er det veldig bratt helt øverst hvis du holder til høyre (ut mot sørstupet) hele veien opp. Da vi gikk opp der, skrådde vi mer til venstre der det bratner skikkelig til under toppen, og hadde bare enkel klyving. ”Atomsilda” gikk opp på vestre Leirungstind fra sør i vår: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=12164 Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 Takk for opplysning, Nils. Du er en kapasitet til at finne fram opplysninger på FF Det blir ikke i år, men kanskje i 2009. Skjønner cruxet er Søre Knutsholstind fra S. Det er jo enda noe å gjøre i Svartdalen og Mesmogtind fra Langedalen. Siter
Busken Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Jeg har en GPS måling på 10 meter der. Den må nok lasres for å finne det ut sikkert. Er den bekreftet? Siter
500fjell Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Ja den er bekreftet. Se: http://tinderanglerne.blogspot.com/2009/06/to-rangledager-med-basecamp-i.html Siter
morten Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Er den bekreftet? Ja det blei kring 11 meter med laser, så den er god ift. 10m. Siter
Alek Skrevet 12. september 2009 Skrevet 12. september 2009 Og hva skal man kalle denne 11 meters saken?, hva er høyden og hvilken måling på pf fikk du eksakt? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.