500fjell Skrevet 18. april 2008 Skrevet 18. april 2008 Jeg synes huske vi gikk rett opp fra bandet. Bratt ur i starten før vi gikk på skrå over noen snøfonner, følte at ruta gikk uproblematisk, men ned igjen i regnvær ville vært verre Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 18. april 2008 Skrevet 18. april 2008 Da det er mange spørsmål omkring Uranostind, har jeg nå laget et kartutsnitt, hvor løypa min er tegnet inn med svart. Da jeg gikk Uranostind fra S i 2004, var det fram og tilbake fra Skogadalsbøen. Jeg gikk opp Urdadalen til Urdadalsbandet, og tok meg opp til 'Den rustne hylle' og traverserte den til innsteget av sydeggen, slik som det er tegnet inn på kartet. Da det frarådes å gå ned fra skaret mellom Uranostind og Slingsbytind, har jeg planlagt en alternativ vei til Skogadalsbøen med nedstigning fra Urdanosi ved trigpunkt 1427 SØ for Skogadalsbøen. Som Nils skriver er det også en mulighet å ta seg ned i Urdadalen langsetter bekken fra tjern 1437m. Siter
Nils Skrevet 18. april 2008 Skrevet 18. april 2008 Forresten, ved den smale passasjen og de verste partiene på eggen. Det er vel nokså fast fjell og ikke glatt hvis det ikke har regnet siste dagene Stort sett fast fjell med gode tak hele veien. På den smaleste passasjen er det, som det også går fram av bildet, fast fjell med god friksjon ved tørt føre. Kun et sted husker jeg var løst på hele eggen, og det var øverst på den lengste og bratteste hammeren, beskrevet på side 1 i denne tråden (se bilde). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.