Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da det er mange spørsmål omkring Uranostind, har jeg nå laget et kartutsnitt, hvor løypa min er tegnet inn med svart.

Da jeg gikk Uranostind fra S i 2004, var det fram og tilbake fra Skogadalsbøen.

Jeg gikk opp Urdadalen til Urdadalsbandet, og tok meg opp til 'Den rustne hylle' og traverserte den til innsteget av sydeggen, slik som det er tegnet inn på kartet.

Da det frarådes å gå ned fra skaret mellom Uranostind og Slingsbytind, har jeg planlagt en alternativ vei til Skogadalsbøen med nedstigning fra Urdanosi ved trigpunkt 1427 SØ for Skogadalsbøen.

Som Nils skriver er det også en mulighet å ta seg ned i Urdadalen langsetter bekken fra tjern 1437m.

post-258-133474525688_thumb.jpg

Skrevet
Forresten, ved den smale passasjen og de verste partiene på eggen. Det er vel nokså fast fjell og ikke glatt hvis det ikke har regnet siste dagene :?:

Stort sett fast fjell med gode tak hele veien. På den smaleste passasjen er det, som det også går fram av bildet, fast fjell med god friksjon ved tørt føre. Kun et sted husker jeg var løst på hele eggen, og det var øverst på den lengste og bratteste hammeren, beskrevet på side 1 i denne tråden (se bilde).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

Annonse

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.