Gå til innhold
  • Bli medlem

Dyranut - Haukeliseter


Gangz

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å legge ut på tur nå i juni. Sannsynlig strekning vil da være Dyranut - Haukeliseter. Noen som har innspill til hva som kan være den beste ruten (lengde?) for meg å velge og hvordan terrenget er (med tanke på oppakning og proviant)? Gjerne noen som har gått denne strekningen før. Hvor lang tid må jeg belge meg på å bruke med et brukbart tempo (f.eks. 6 timer marsj hver dag 6 km/t, 50min/10min).

Takker for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er skuffet over responsen her på forumet. La ut akkurat den samme tråden på www.milfoum.net og etter en dag hadde jeg fått masse respons av folk som hadde gått ruta fra før, folk som anbefalte nye ruter og folk som ville være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med lite respons. Sånt skjer vel...

Gikk motsatte veien for noen år siden, men følte ikke at jeg hadde så veldig mange tips å komme med. Også fordi jeg ikke var der før i midten av juli, og da kan ting se annerledes ut :? Gikk etter innfallsmetoden med telt på ryggen, og tok ikke hensyn til hverken dagsetapper eller annet. Men vi gikk vel omtrent retteste veien...

Men her er noen småtips:

Skal dere spise veldig godt er det påkrevd en tur innom Besså. De har eget fløte-verksted med egne kyr og greier. Maten var suuuper! Området rundt hadde også noen gode fiskevann.

Fisket i Eiriksbudalen var mye bedre enn jeg hadde trodd når jeg så størrelsen på bekken/elva.

Turen fra Hellevassbu til Haukeliseter, eller strengt tatt motsatt for min del, var mindre morsom fordu kart og sti ikke stemte overens i det hele tatt. Dette var fordi det året hadde de lokale grunneierne nektet DNT å merke stien. Hvordan det er nå vet jeg ikke.

God tur i allefall!

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.