ozzi Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 http://www.aftenposten.no/viten/article1794704.ece I boka til Morten og Julie står det at Theodor Christian Broch var førstemann på Store Kvitingskjølen i 1827. Kanskje de må rette opp dette i den nye utgaven? Skoen blei funnet på nesten 2000 meter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morten Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hehe, hadde flere forfedre mistet sko på toppen ville nok flere førstebestigere blitt degradert. Vi får holde oss til første kjente førstestigning inntil videre. Det står vel i et avsnitt at en god del av toppene trolig har hatt besøk av reinjegere eller andre omstreifere til dels mye tidligere. Noe annet ville jo også vært særs usannsynlig. Men i Aftenpostenartikkelen står ikke funnstedets høyde angitt. Interessant var det i alle fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Hehe, hadde flere forfedre mistet sko på toppen ville nok flere førstebestigere blitt degradert. Vi får holde oss til første kjente førstestigning inntil videre. Det står vel i et avsnitt at en god del av toppene trolig har hatt besøk av reinjegere eller andre omstreifere til dels mye tidligere. Noe annet ville jo også vært særs usannsynlig. Men i Aftenpostenartikkelen står ikke funnstedets høyde angitt. Interessant var det i alle fall. Hehe. Tenk hadde personen som gikk med skoen inngravert navnet sitt i læret da? Det står mer på denne siden. Her står det også omtrentlig høyde: http://www.oppland.no/ncms.aspx?id=c10e9772-89de-48ce-a628-b58350ba6052&ax=center:00d37759-bfa7-4804-9a5c-74f1936ce21d,0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hehe.. jeg tror jaggu jeg hadde prøvd på meg skoen hvis jeg hadde funnet en slik.. Arkeologene har nok å styre med likevel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.