Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna, 8 og 11 år, hjalp meg å rydde i en skråning bak huset i dag.

Først fant de en liten padde. Begge to startet da med å grave en grop, som de gjorde klar med steiner, beplantning mm, før de ledet en liten bekk dit. Padden trivdes og var der i flere timer.

En stund etterpå fant dem noen fine stålormer. De hentet en gjennomsiktig isboks og perforerte den helt med luftehull, før de la litt lauv og jord oppi. Fangsten ble to store hann, en smellfeit hunn, 4 små av årets.

Gleden lyste av ansiktene, og det var tydelig å se at dem viste omsorg for krypene.Kosing og stryking.

Dem skulle hentes av stefaren i dag, og ville ha akvariet med hjem. Vi avtalte da at ormene skulle slippes ut imorgen.Minte dem på at moren ikke liker slanger og ormer. Ungene bare gliste.

Vel, de ble hentet av stefaren og jenta på 8 sprang overlykkelig bort for å vise hva dem hadde lagd.

Han skvatt tilbake, helt tydelig skremt. Da lovde jenta at hun skulle holde lokket godt.... "for tenk hvis de kommer seg ut å gjemmer seg i bilen....".

Så han ble sinna på meg. Hvis blikk kunne drepe.....

Alt ok så langt. Akvariet ble med i bilen og de kjørte.Sendte da melding til moren om at de hadde med seg noe som dem hadde lovet å ha ute, og deretter slippe ut imorgen kveld.

Svaret kom nettopp. IKKE FAE* med store bokstaver. Håper hun ikke er altfor forbanna.

Så desverre så tror jeg ungene har en sørgelig periode noen dager. Håper at de husket å si at de skulle slippes ut, spesielt siden de er fredet. Tar jeg ikke altfor mye feil, så er de nok avlivet. Dessverre.

Regner med å få høre det selv neste helg. Guttungen tok med seg en enorm edderkopp for 3 år siden. Da ble det et helv***

Barna er fortrolige med naturen og kan mye, det er bare så synd at de ikke får fine naturopplevelser der også.

Har selv lært en ting nå. Uansett hva ungene lager og finner så bør det ikke tas med herifra. Og ville kryp skal få være i naturen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.